• bubbelmaja

Snälla, ge mig tips inför möhippan!

Hej!
    Vi ska ha möhippa för en kompis på lördag och allt är ordnat och klart. Vi ska däremot alla tänka ut små aktiviteter att "kasta in" om det behövs under middagen. Middagen är ganska lång och jag vill ha en reserv utifall att stämningen går ner. Vad skulle vi kunna göra? Är säker på att ni kan ge bra tips på enkla små skaer att göra som inte kräver så stor förberedelse eller kostnad. Det kan vara lekar eller typiska möhippegrejer. Kan ni hjälpa mig!?!?

• Svar på tråden Snälla, ge mig tips inför möhippan!
  • Göteborgstjej

Vi gjorde en femkamp till en kompis. Hon fick testas i typiska "kvinnosysslor" som man "måste" kunna när han blir hustru. Deltagarna fick sen betygsätta hennes försök. Hon fick sticka, virka, vända pannkaka i luften, stryka en ruskigt skrynlig herrskjorta (såklart) och något mer som jag inte kommer ihåg just nu. Detta var urkul!

• Kallie

ledsen jag kan inte hjalpa till,,,,, Men jag ska ocksa snart halla i en mohippa och blir ocksa tacksam for forslag.

• Pojkmamma

Jag tycker du också kan ställa frågan på bröllopstorget.se. Där finns det mycket om möhippor.

• bubbelmaja

Tack före era svar! Göteborgstjej;jättebra grej, ska fundera på den ett tag och kolla med de andra. Vissa sådana grejer kan man göra utan större förberedelser.

• Göteborgstjej

Ja det krävdes inte så mycket förberedelser. Någon tog med pannkakssmet, nån fixade garn virk nål, stickor nån tog med en skrynklig skjorta.
    Förresten, som pris för att hon blev godkänd fick hon lite sexleksaker....

• Scatcat

Ställ frågor (lämna samma frågor till svensexegänget):

*Vem tog första steget?
    *Vem tog initiativ till första kyssen?
    *Vem städar mest hemma?

Osv...kan bli ganska kul när man jämför svaren t ex i ett tal på bröllopet

Ge henne i uppdrag att rita/måla av sin blivande man...
    Ta roliga bilder av henne och gör en almanacka av dem...

• frulan

Jag fick en massa roliga uppdrag under middagen.

1.
    Alla tjejer tog med sig en sak som de kopplade ihop mig med. Jag skulle koppla ihop rätt sak med rätt tjej samt berätta historien.
    T ex, en tjej tog med sig en kinderegghalva och jag förstod genast då vi bott ihop och en av våra katter lekte alltid med en kinderegghalva (har aldrig köpt så många kinderegg som då...).
    Det var jättekul! Dessutom hade de med ca 3 saker extra... alltså några fällor!

2.
    Jag fick ögonbindel på mig och skulle lukta på flera tröjor för att plocka ut min mans. Jag blev förtvivlad, hittade ingen och sa det... det var RÄTT!
    De hade ingen av hans tröjor med

3.
    De ställde en massa frågor om min man. T ex vad han skulle jobbat med om han inte hade det jobb han hade, om han spelade några instrument mm mm.
    Det var jättekul det med och jag hade alla rätt

Trooor att det var allt som hände under middagen?!

Lycka till

• bubbelmaja

Scatcat: Frågor är planerade till middagen. Hennes blivande man fick svar på samma förrförra helgen när hans svensexa var. Ska redovisas på bröllopet. Hon ska även få måla sin kärlek till sin man med fingerfärger.

• bubbelmaja

Frulan: det där med tröjorna var bra. Ska genast maila väninnorna så de tar med sig varsin.

• Java01

Jag fick rita en serie över hur vi träffades. (6 rutor på pappret) Den såldes till högstbjudande på bröllopet (till förmån för vår bröllopsresa) Svärfar köpte den för 600 (!!) Men tavlan hänger hemma hos oss ändå...

• bubbelmaja

Nu haglar det ju in bra saker! Java01, också en enkel sak att bara kasta fram när det passar.

• Scatcat

Jag kom på en annan sak:

PÅ en möhippa lät vi den blivande bruden rita, måla och skriva på en tablett (inte en tenor alltså...ett tallriksundelägg ) och sedan fick hennes man den på bröllopet. Hon fick lite uppdrag kring detta. Ex "måla er första kyss" etc

Svar på tråden Snälla, ge mig tips inför möhippan!