• Jojo7777

Vit sängkappa för sänghöjd 55 cm??

Vet någon vart jag kan hitta en sängkappa som är gjord för lite högre sängar??? Jag hittar bara de som är 45 cm, så irriterande! Den ska även passa till bredden 160 cm.
    Den får gärna vara hyffsat billig, typ runt 500-hundringen..

• Svar på tråden Vit sängkappa för sänghöjd 55 cm??
  • triixi

Mio säljer i vitt,svart,grått.

• TineK

Millinotti och Himla har MEN kostar ca 1000 kr. Letar nämligen själv. Hmm Mio lät ju bra!

• meya

Men alltså, är det bara jag som inte fattar det här med sängkappor... Jag trodde att det bara var att sätta den lite längre ner på madrassen, eller blir inte det nåt bra? Mn har väl madrassskydd och överkast ändå eller? Tell me!

• CMH
    meya skrev 2008-09-10 21:58:44 följande:
    Men alltså, är det bara jag som inte fattar det här med sängkappor... Jag trodde att det bara var att sätta den lite längre ner på madrassen, eller blir inte det nåt bra? Mn har väl madrassskydd och överkast ändå eller? Tell me!
    Jag undrar samma sak så jag puffar upp tråden lite :)
    Egon 080109
  • Jojo7777

Ah, ok, ska kolla på Mio! Ja 1000 spänn är lite häftigt tycker jag...

• Jojo7777
    meya skrev 2008-09-10 21:58:44 följande:
    Nä, en sängkappa är ju gjord som ett lakan, om du fattar, som du lägger över hela sängen (under bäddmadrassen), fast det hänger ner en kappa längs sidorna, alla sidor utom den vid huvudändan. Som ett hatt ungefär ( , bra liknelse) som du trär på sängen. Och då beror det ju på hur hög madrassen är så att säga.. Och min är 55 cm från golvet upp till madrasskanten..
Svar på tråden Vit sängkappa för sänghöjd 55 cm??