• teviladogted

Mary Kay produkter. Är det ett bra märke?

Jag använder blandat av Apotekets och Diors produkter när det gäller hudvård och smink men är inte riktigt nöjd. Jag har blandhy som vissa dagar är fruktansvärt torr och andra dagar ganska fet. Ibland en kombination av de båda. Ögonskugga lägger sig alltid som ett streck på ögonlocket och maskaran klumpar och smular under ögat. Fick tips om att Mary Kay´s produkter skulle vara väldigt bra, men hur väl stämmer det?

Vill gärna höra både ris och ros.

• Svar på tråden Mary Kay produkter. Är det ett bra märke?
  • Anettan73

Det är bra till vissa men inte alla. Till mig är det uselt. Blev plitig och rödflammig i huvudet..

• teviladogted

Oj. Det vill jag knappast bli

Är inte deras produkter av någon särskild naturtjosanhejsan som kan framkalla allergiska reaktioner hos den som har känslig hud?

• TheStar

Var med på ett "homeparty" och fick prova lite olika. Vissa kändes bra, men någon hudkräm sved som sjutton. Så det är väl olika. Om inte annat är det svindyrt. Flera tusen för några flaskor. Så det kändes inte så lockande...

• skorpiona

Tycker Mary Kay är jättebra! Har själv jobbig blandhy, och deras produkter funkar jättebra om jag använder rengöringen för fet hy, men fuktcremen för torr hy... Man får hitta sin egen kombination helt enkelt!

Angående att ögonskuggan lägger sig i ett veck, så är ju ögonprimer jättebra att använda! Då fäster ögonskuggan bättre och håller sig där den ska vara...

Nu vet jag inte vad Anettan73 menar riktigt med plitig och rödflammig... Det är iaf vanligt att man blir typ finnig efter ett par veckors användning av bra produkter!! Den skit man haft lagrad kommer upp till ytan och orsakar blemmorna, som sedan försvinner om man fortsätter med produkterna och hyn blir jättefin! Så är det med bra produkter över lag, inte bara Mary Kay...

Jag kan dock inte använda ögon-makeup-removern oftersom den är silikonbaserad och det tål tydligen inte mina ögon eftersom den svider... Men andra jag känner är jättenöjda med den också!

• Mallan76

Jag tycker deras TimeWise fuktkräm för ansiktet är kanon!!
    Fast väldigt dyr...
    Övriga produkter från Mary Kay är väl sisådär... Makeupen kan man få minst lika bra från t.ex Loreal eller Maxfactor fast mkt billigare... Mary Kays makeup luktar dessutom tantparfym -inget jag föredrar iaf...
    Och MaryKays rengöring blir man definitivt inte ren av.

Så summan av kardemumamn är att den enda som är värd sitt pris är väl TimeWise fukt. Enligt mej.

Bra ansiktsprodukter till vettiga priser finns annars på Apoteket, deras Vichy-serie. Helt suverän!!
    vichy.se

• teviladogted

Om man nu vill prova några produkter ur Mary Kay´s sortiment, äår det då obligatoriskt att kontakta en hudvårdskonsult? Eller går det att komma runt på något vis?

• smurfenlina

jag gillar mary kay mkt för att de har min ton i sin foundation serie, är mörkhyad och det är jättesvårt att hitta bra produkter, men mary kay är toppen, har bara använt deras foundatio men den passar min hy jättebra, smälter in snabbt och kletar inte

• Fru KM

Jag tycker vissa produkter ur märket är bra men det finns betydligt bättre, Dermalogica och Clarins t ex.

• Anettan73

Nä det är inte finnar utan små plitor. Jag fortsatte i några dagar sen struntade jag idet. Trodde först aatt det var en reningsprocess som hade börjat men nä det var det inte...

• Okaa san

Mary Kay är produkter som jag reagerar på, de är oliak frånperson till person visserligen. Jag använder Oliva på apotket ASBRA, eller L300, de bästa. Mary kay är ondöigt dyrt också. de enda dom har som jag verkligen kan tycka du ska haär handpacketet, en biwaxsalva, en peeling, och en handkrän isamma förpackning, luktar skitgott, får asrena händer!

Life i fragile
  • Tezzans
    teviladogted skrev 2008-09-10 16:47:05 följande:
    Om man nu vill prova några produkter ur Mary Kay´s sortiment, äår det då obligatoriskt att kontakta en hudvårdskonsult? Eller går det att komma runt på något vis?
    När du provar/ handlar produkter från en hudvårdskonsult vet du att du alltid får nya och frächa produkter samt att du har 100% nöjdhetgaranti. Om du köper ett set med produkter ex rengöring, fukt, foundation, det innbär att om du inte är nöjd efter att du börjat använda produkterna (max inom en och en halv månad) att du antingen får byta till en annan serie eller får dina pengar tillbaka.

Gå in på www.marykay.se och klicka på "finn en konsult" där kan du söka reda på en konsult där du bor, hittar du ingen kan du kontakta huvudkontoret på 031-914060 så hjälper dom dig att hitta en.
  • teviladogted
    Svar på #11
    Har redan hittat en konsult , men tack ändå!
  • korthår

Mary Kay är onödigt dyrt. T.ex. ögonskuggorna får du köpa en och en, blir dyrt om du vill ha några olika nyanser.Kul att prova någon gång men inte att köpa regelbundet.

• J och J

jag använder mary kay och är jättenöjd.. jag har blandhud och använder cleanser, timewise och fondation.

fondation är jag mest nöjd med då den gör att min hud ser matt ut.

jag köper mina marykay produkter på tradera

teviladogted skrev 2008-09-10 16:47:05 följande:
  • annakarin81

Använder mary kay till rengöring och "bassmink" (foundation, rouge, puder läppstift). Funkar jättebra på min hy - har väldigt känslig hy, jättetorr ibland och hormonfet ibland. Vågar inte köpa nåt annat märke nu när hyn är ok igen... ;Men visst, det är rätt dyrt. Räcker dock länge... Typ ögonskugga och sånt köper jag gärna från nåt billigare märke, så att man kan testa många olika. (men jag har lånat "allt" smink en gång när jag skulle på bröllop o använde bara MK, o så snyggt sminkad har jag nog aldrig varit...)

Svar på tråden Mary Kay produkter. Är det ett bra märke?