• MKarlsson

hur lära man sin 6 månad att dricka välling ur flaska

Hej Vill att min kille på 6 månader ska lära sig att dricka vällig, har provat med nappflaska men han vill inte alls utan gallvråla hela tiden och spänner sig. hur gjorde ni när ni lärde era barn att dricka välling ur flaska??? Hur långt tid tog det???

• Svar på tråden hur lära man sin 6 månad att dricka välling ur flaska
  • Solskensmor

Med vår mellantjej tog det två veckor innan hon lärde sig dricka ur nappflaska. Det gäller att inte ge upp om du nu har tänkt dig att mata med flaska.

• Fleece

Bröstmjölk eller bröstmjölksersättning är väldigt sött (=gott) jämfört med välling. Min dotter är sju månader och tar bara välling ibland, är förtjust i bröstet.

• snobben445

vi blandade inte i rktigt lika mycket pulver som man ska och så tog vi och la oss på våran säng, då fick hon hålla med sina händer samtidigt som jag höll. kommer inte riktigt ihåg hur lång tid det tog men det var inte så länge, max 2 veckor. MEN våran tjej var 10 månader så då kanske det är lättare? Lycka till :)

• lianin

Tror du att det är flaskan eller vällingen som är problemet? Jag hade svårt att få min son att ta flaskan första gångerna jag skulle ge honom ersättning för jag var så mesig med att trycka in nappen i munnen på honom... Låter brutalt men när jag förde in den bestämt i munnen på honom istället för att dutta lite så fattade han hur han skulle göra :)

• Petra72

Hon tog inte flaskan om jag gav, men om min man gav var det inga problem.

// Petra

• Viggo och pyrets mamma

Sen kan du även testa att blanda vällingen 50/50 med bröstmjölk som är utpumpad eller ersättning för att låta den lille vänja sig vid smaken, tips jag fick av BVC.

• HannaElectra

du kan väl prova ur pipmugg?

• Calexico

Soen vägrade länge välling men sen testade jag nappflaska med vatten i och det var visst hur gott som helst. Alltså inget fel på nappflaskan utan det visade sig att han bara dricker kalla saker!! Nu slukar han välling och det är jättesmidigt eftersom man slipper värma vattnet...

• Loveis

Det kan ta tid...Det är ju en annan sugteknik än bröstet...Det tog två veckor att lära vår son att dricka ur vällingflaskan...En flaska jag rekommenderar starkt är mam-flasken...Finns på ica... Det kommer..Träna lite då och då..Det gjorde vi..Sen bara kom han på det till slut!Den flaskan också gjorde susen..Nu är han snart 10månader och han älskar välling...Håll ut..Bara fortsätt att träna..Det släpper till slut..

Svar på tråden hur lära man sin 6 månad att dricka välling ur flaska