• Anonym (ajajaj)

Ajaj menskoppen fastnade!

Det är så pinsamt det här så jag måste vara anonym... Jag provade min nya fina menskopp igår på dagen. Inga problem. Jag behövde knappt korta av den lilla piggen nertill (Ladycup stl L), bara en liten bit. Jag hade den inne och övade på i och ursättning under dagen. Igår kväll satte jag in den för att ha den över natten, det var oerhört bekvämt och jag sov gott! Imorse när jag skulle ta ut den så satt den fast! Som berget alltså. Den hade glidit inåt och det var knappt att jag nådde piggen, det var HELT omöjligt att släppa på vacuumet så den kom nedåt. Jag provade allt. Stå på huk och krysta, stå med ett ben på toastolen och försöka vinkla till det.. Till slut fick jag ont i ryggen av att stå dubbelvikt och nästan grina för att jag inte fick ut den, dessutom började mitt underliv att svida en del av allt petande. Jag hade jättebråttom till jobbet också, så det började bli lite panik!!!! Så jag väckte min man och bad honom komma och hjälpa mig, då vaknade bebben också, så med bebisen sittandes på hallgolvet utanför toan så försökte han att få ut eländet. Han hade också svårt att få grepp, dessutom var jag så torr av allt pillrande att det sved så in i h-vete. Han föreslog att vi satte lite glidmedel  så jag inte skulle skrika av smärta, men då blev det ÄNNU svårare att få ut den eftersom hans fingrar blev halkiga... Till slut lyckades han få in ett finger bredvid koppen och släppa så pass på vacuumet att han med ett finger till kunde få ut den.

Förlåt för det långa inlägget, men mina frågor är:

Vågar jag verkligen sova med koppen?
    Varför gled den så långt upp?? Jag har läst om att en del har problem med att de halkar NERÅT, men inte att de åker så långt upp att de suger fast i livmodertappen och vägrar släppa.. Kan man undvika detta på något sätt?

Nu kan jag inte använda koppen eller tampongen denna mens, eftersom mitt underliv svider som om jag gnidit det mot sandpapper, men jag vill gärna försöka igen nästa gång, om jag vågar...

• Svar på tråden Ajaj menskoppen fastnade!
  • Anonym

Är du säker på att du inte förde in den för långt från början? Den ska ju som du säkert vet sitta precis innanför slidöppningen. Jag sover alltid med min menskopp utan problem. Den kan åka upp en liten bit, men inte mer än att jag når den med fingrarna utan problem.

• Anonym (Korven)

Hahaha Förlår att jag skrattar men det lät ju bara så kul! Stackars dig! Jag kan riktigt känna paniken och framför allt se hela senariet framför mig! Lycka till nästa gåmng om du vågar testa igen

• Anonym (ajajaj)

Ganska säker är jag, jag kände ordentligt när jag satte in den och det gick jättebra under dagen när jag tog ut den ganska ofta för att bli van med in- och urtagningen. På kvällen kunde jag lätt greppa hela underdelen av koppen, men på morgonen hade den liksom halkat förbi en liten utbuktning så jag absolut inte kunde få fatt om den

• Anonym

Hahaha Förlåt, men jag målade liksom upp hela scenariot du berättade här framför mej! Jag har ocskå en menskopp och är supernöjd med den! Men jag fattar inte att du liksom inte fick upp fingret bredvid koppen, som din kille till slut lyckades med ?? Då släpper vaacumet utan problem.

• Anonym (ajajaj)

Alltså, jag nådde verkligen inte, han fick sticka in HELA sitt långa finger för att lyckas få ett litet pysljud, mina små korta fingrar kom inte hela vägen... Jag är sjukt rädd för att testa igen, men skam den som ger sig..

• Anonym (me)

Hahaha...förlåt men det var liite kul läsning ju!!
    Tycker din man är lite cool som stoppade in fingrarna och hjälpte dig få ut den under mens!! Den måste ju varit full av blod med. Kan lova att min inte gjort det samma, tror han kräkt om han försökt

• Joi

Jag använder också menskopp och den glider alltid upp när jag sover, men jag kan alltid krysta ut den så långt att jag kan ta tag i den. Värkar konstigt att du inte kunde det.

• Anonym (ALDRIG)

Jag kommer ALDRIG att någonsin testa det där ni kallar Menskopp! Jag lovar och svär! Lycka till i fortsättningen!

• Hansen

haha förlåt, ditt inlägg lät så komiskt;)

Men tyvärr så har ja ingen erfarenheter av kopp!

• Lajkie

usch, jag har tyckt hela menskoppsgrejen låtit läskigt ända sen jag hörde talas första gången - nu har jag definitivt bestämt mig för att aldrig testa

• Anonym (ajajaj)

Alltså, i övrigt rekommenderar jag den varmt, men jag tror inte min kropp är gjord för att sova med koppen.. Förmodligen lär jag prova igen, för det var så otroligt BEKVÄMT att använda den, inga sopor (perfekt när man inte är hemma, samt miljövänligt) och väldigt rent och skönt (man känner sig säker). Ska bara våga ha den nattetid igen...

• Ingetformig

Det samma hande mig! Fast da jag anvande den under dagen. Hade anvant den flertal ganger utan problem men en dag sa hade den glidit sa lang upp och piggen satt liksom snett! Efter over en timmes gravande och testande av olika positioner lyckades jag pa na satt fa ut den. Men jag hade ont i flera dagar efterat ???? vilken panik kanlsa da jag inte lyckades fa tag i den! Efter nagra manader to jag mod till mej igen men efter nagra dagars anvandande hande samma sak! Den hade glidit upp langt och aven snett pa na vis...Den har gangen mindre panik men lika stort obehag och sen ont i flera dagar efter! Nu vagar jag inte prova mer och har beslutat att menskopp se inget for mig... Trakigt nog.... For de ganger som det funkade var den toppen.

Svar på tråden Ajaj menskoppen fastnade!