Ajaj menskoppen fastnade!
Det är så pinsamt det här så jag måste vara anonym... Jag provade min nya fina menskopp igår på dagen. Inga problem. Jag behövde knappt korta av den lilla piggen nertill (Ladycup stl L), bara en liten bit. Jag hade den inne och övade på i och ursättning under dagen. Igår kväll satte jag in den för att ha den över natten, det var oerhört bekvämt och jag sov gott! Imorse när jag skulle ta ut den så satt den fast! Som berget alltså. Den hade glidit inåt och det var knappt att jag nådde piggen, det var HELT omöjligt att släppa på vacuumet så den kom nedåt. Jag provade allt. Stå på huk och krysta, stå med ett ben på toastolen och försöka vinkla till det.. Till slut fick jag ont i ryggen av att stå dubbelvikt och nästan grina för att jag inte fick ut den, dessutom började mitt underliv att svida en del av allt petande. Jag hade jättebråttom till jobbet också, så det började bli lite panik!!!! Så jag väckte min man och bad honom komma och hjälpa mig, då vaknade bebben också, så med bebisen sittandes på hallgolvet utanför toan så försökte han att få ut eländet. Han hade också svårt att få grepp, dessutom var jag så torr av allt pillrande att det sved så in i h-vete. Han föreslog att vi satte lite glidmedel så jag inte skulle skrika av smärta, men då blev det ÄNNU svårare att få ut den eftersom hans fingrar blev halkiga... Till slut lyckades han få in ett finger bredvid koppen och släppa så pass på vacuumet att han med ett finger till kunde få ut den.
Förlåt för det långa inlägget, men mina frågor är:
Vågar jag verkligen sova med koppen?
Varför gled den så långt upp?? Jag har läst om att en del har problem med att de halkar NERÅT, men inte att de åker så långt upp att de suger fast i livmodertappen och vägrar släppa.. Kan man undvika detta på något sätt?
Nu kan jag inte använda koppen eller tampongen denna mens, eftersom mitt underliv svider som om jag gnidit det mot sandpapper, men jag vill gärna försöka igen nästa gång, om jag vågar...