• Anonym (tjej 84)

hur ser ett missfall ut ??

hej jag ursäktar för kanske en klumpig fråga men jag undrar hur ett missfall ser ut ??

• Svar på tråden hur ser ett missfall ut ??
  • sommarstorm

Massa blod. Som en väldigt kraftig mens om det är i början. Kan va lite klumpar i men det är slemhinnor.

• Anonym (tjej 84)

oki men är det vanligt med stora klumpar när man har mens oxå, hadde inte så förut men nu dom två snaste åren har jag haft det och mensvärk som gör att jag måste ta alvedon lr treo och sova bort smärtorna  ,
    jag har ett stadigt förhållande och vi försöker få ett syskon åt våran dotter som är 5 år men det har inte blivit något förutom denna månad när jag plussade på 4 test men i förrgår på morgonen började jag blöda och fick ont men jag trodde att det var mensen men då borde jag väll inte ha plussat lr kan det hända ???

• sommarstorm

Ja jag har alltid klumpar i min mens. Det är slemhinnorna som ska ut och de är olika tjocka hos olika personer.

Har du plussat alltså? Då har du kanske varit med om ett tidigt missfall... Blöder du fortfarande? Testa igen och se om plusset är kvar. Är det ett tidigt mf så försvinner hormonerna snabbt. Eller så ringer du gyn och pratar med dem.

Jättetråkigt om du fått mf!! Jag vet hur det är... har haft tre och vill också ha ett till barn... Kram.

• miafiaplutt

jag fick ett missfall -00 och då började det med jättesmärta i magen och sen var på toa och då kom det ut en klump som såg ut som en stor lever.. stor som en knuten hand..

• sommarstorm

Oj, men då måste det ha varit ett ganska sent missfall eller? För om det är tidigt är det ju mest slemhinnor som ska ut. Livmodern är inte stor då.
    Beklagar ditt mf.

• Anonym

Beror på vilken vecka

Blod, fostervatten, ett litet foster (tror jag, geleklump med svarta ögon), klumpar (lever var en bra beskrivning), mera blid, mera klumpar ... var i vecka 14, men barnet var dött i v 9.

• Anonym

För mig kom det nästan inget blod alls, var lite, lite rosa på toapapperet så vi åkte in till akuten och man konstaterade ma. En vecka snare fick jag värkar som höll på i fem timmar och sedan gick vattnet och en liten rosaaktig klump med gele runt kom ut. Missfall kan se otroligt olika ut, det finns nog inget säkert när det gäller det.

• Anonym

För mig så blödde jag massor i någon dag, sen fick jag värkar, sen gick vattnet, mörka klumpar kom ut, navelsträngen kom bland det sista, sen mer hinnor..
    Ja, som sagt, det kan se mkt olika ut..

Svar på tråden hur ser ett missfall ut ??