• Anonym (Vårängel)

Efter ett negativt test??? Oregelbunden mens...

Jag gjorde ett gravtest den 5/9 som var negativt. Har inte fått mens än. Tyvärr har jag oregelbunden mens och nu vet jag inte när jag kan testa igen. Någon som också haft oregelbunden? Min cykel kan vara allt från 20 dagar till 60 dagar. Men oftast är den regelbunden med ca 30 dagar. Hade mens i början av augusti.
    Snälla ge mig lite tips!

• Svar på tråden Efter ett negativt test??? Oregelbunden mens...
  • Anonym

om jag vore du hade jag testat en gång i veckan from den ev tidigaste BIM-dagen

• Anonym (Vårängel)
    Svar på #1
    Den tidigaste BIM-dagen var ju då jag testade.
  • Anonym

ja precis,sedan skulle jag göra ett test denna vecka (!)och fortsätta så varje vecka tom dag 60.Är du med på hur jag menar,det lät iaf tydligt i mitt huvuvd...

• Anonym (Vårängel)
    Svar på #3
    Japp. Jag förstod, ville bara göra det tydligt. Har du också oregelbunden? Är rädd att jag inte fungerar som jag ska. Vad ska jag göra efter dag 60? Gå till en läkare?
  • Anonym

nej jag har regelbunden och det låter väldigt påfrestande att ha oregelbunden?
    Jag vet faktiskt inte,men om du vet att du har äl så spelar det väl ingen roll om själva cykeln varierar?

• Anonym (Vårängel)
    Svar på #5
    Ja det är påfrestande. Jag har lyckats intala mig själv att jag inte kan bli gravid. Man hör ju om såna som inte kan få barn. Sedan har jag hört att om ens mamma var runt 40 när hon fick en kommer man få svårare att bli gravid.
    Hoppas verkligen att jag är gravid.
  • Anonym

Jag tror att det är vanligt att kvinnor får för sig att de inte kan bli gravida.Jag trodde inte heller det men det kunde jag.
    Förstår att det blir både jobbigare och svårare när man har oregelbunden mens man kan ju alltid använda sig av äl-tester för att få koll iaf.
    Håller tummarna för att du får plus.När ska du testa igen?

• Anonym

Och den där teorin om mamman tror jag bara är skröna!!

• Anonym (Vårängel)

Tänker inte använda äl-test eftersom vi ändå har sex så pass ofta så det inte skulle spela någon roll. fast håller med dig om att det skulle vara skönt att veta NÄR man har det.
    min mans mamma fick höra att hon inte kunde blir gravid eftersom hon åt mediciner men sen kom han i alla fall, nu är han rädd att han inte kan bli gravid pga hennes mediciner...
    tack! vad snäll du är!
    Jag vet inte när jag ska testa. Det är jobbigt och påfrestande att testa eftersom man blir så besviken när det är negativt...
    Jag tror aldrig på påståenden som inte är vetenskapligt bevisat, men denna teori läste jag va det...

• Southern Belle

Med en sådan oregelbunden cykel är det inte säkert att du ägglossar. Använd gärna stickor i några månader för att se om du får positiva utslag! Får du inte det kan du vända dej till gyn och få hjälp med ägglossningsstimulerande medicin.

Lycka till!

a balanced diet is Chocolate in both hands
Svar på tråden Efter ett negativt test??? Oregelbunden mens...