Tips på mjölkfritt fikabröd tack
Vi ska ha fikaträff imorgon och vi behöver fixa något mjölkfritt alternativ. Alltså laktosfritt då antar jag.
Någon som har något förslag?
Vi ska ha fikaträff imorgon och vi behöver fixa något mjölkfritt alternativ. Alltså laktosfritt då antar jag.
Någon som har något förslag?
Cocosbollar, dvs såna med fluff i
Man kan ju göra sockerkaka med vatten istf. mjölk. Man kan smaksätta på olika sätt, t.ex. göra en mjuk pepparkaka.
Jag har ett recept på en mjölkfri sockerkaka, och en mjölkfri kladdkaka om du är intresserad så inboxa mig
Någoting med maräng kanske?
Du kan oxå bya ut mjölken till laktosfri mjölk som finns att köpa plus laktosfritt smör etc.
modestyonly
"Jag är egentligen snygg och smal, men idag är jag ledig!"
Du verkar störtskön!!!
MJÖLK INTOLERANS och LAKTOS INTOLERANS är INTE samma sak!!! så snälla säg inte att det är ett mjölkfritt alternativ när man har i lactos fria produkter istället! EJ riktat till ts utan till de som säger att byt mot lactos fritt)
recept.nu/1.121653/leila_lindholm/bullar/mjol/banankaka
den brukar jag baka med mjölkfritt smör och skippar även nötterna smaskig tycker jag
fluff cocos bollarna är mjölkfria så det är ett mycket trevligt alternativ. många tror tyvär att mjölk fritt och lactos fritt är samma sak men det är det inte. lactos intoleransen är ganska vanlig sen finns det de som är överkänsliga mot mjölkprotien vilket är ovanligare och oftast alvarligare.
Mommy K skrev 2008-09-10 23:08:50 följande:
Delicatobollar - en av de få grejerna som funkar att bjuda veganer på. =)
Kladdkaka.....bara till att byta ut margarinet till flytande milda tror jag det är som är mjölkfritt.....
Tack för alla inlägg
Delicatobollarna är mjölkfria. Felix (eller är det Findus?) frysta kanelbullar är det också. Många av Gilles kakor är mjölkfria. Sedan finns det en del kakor, typ Singoalla, som innehåller spår av mjölk. Då beror det ju på hur känslig man är!
Varför inte fråga den som ska komma: vad kan jag bjuda dig på? Tryggast för den som är allergisk och enklast för dig!
du kan ju baka med havremjölk eller med alla andra mjölkfria allternativ till mjölken,så gör jag.