• Mommy K

Tips på mjölkfritt fikabröd tack

Vi ska ha fikaträff imorgon och vi behöver fixa något mjölkfritt alternativ. Alltså laktosfritt då antar jag.

Någon som har något förslag?

• Svar på tråden Tips på mjölkfritt fikabröd tack
  • modestyonly

Cocosbollar, dvs såna med fluff i

Jag är egentligen snygg och smal, men idag är jag ledig!
  • Aaliyah

Man kan ju göra sockerkaka med vatten istf. mjölk. Man kan smaksätta på olika sätt, t.ex. göra en mjuk pepparkaka.

• ALisaE

Jag har ett recept på en mjölkfri sockerkaka, och en mjölkfri kladdkaka om du är intresserad så inboxa mig

• Meah

Du kan oxå bya ut mjölken till laktosfri mjölk som finns att köpa plus laktosfritt smör etc.

• Mommy K
    modestyonly skrev 2008-09-10 22:40:08 följande:
    Cocosbollar, dvs såna med fluff i
    Super! Det var ett väldans bra alternativ.
  • Mommy K

modestyonly

"Jag är egentligen snygg och smal, men idag är jag ledig!"

Du verkar störtskön!!!

• Moniqe1979

MJÖLK INTOLERANS och LAKTOS INTOLERANS är INTE samma sak!!! så snälla säg inte att det är ett mjölkfritt alternativ när man har i lactos fria produkter istället! EJ riktat till ts utan till de som säger att byt mot lactos fritt)

• modestyonly
    Mommy K skrev 2008-09-10 22:51:20 följande:
    modestyonly"Jag är egentligen snygg och smal, men idag är jag ledig!" Du verkar störtskön!!!
    Tackar
    Jag är egentligen snygg och smal, men idag är jag ledig!
  • Mommy K
    Moniqe1979 skrev 2008-09-10 22:55:29 följande:
    MJÖLK INTOLERANS och LAKTOS INTOLERANS är INTE samma sak!!! så snälla säg inte att det är ett mjölkfritt alternativ när man har i lactos fria produkter istället! EJ riktat till ts utan till de som säger att byt mot lactos fritt)
    Tack för inlägget. Jag vet faktiskt inte. Det är sagt "mjölkfritt" fikabröd.
  • Moniqe1979

fluff cocos bollarna är mjölkfria så det är ett mycket trevligt alternativ. många tror tyvär att mjölk fritt och lactos fritt är samma sak men det är det inte. lactos intoleransen är ganska vanlig sen finns det de som är överkänsliga mot mjölkprotien vilket är ovanligare och oftast alvarligare.

Mommy K skrev 2008-09-10 23:08:50 följande:

Tack för inlägget. Jag vet faktiskt inte. Det är sagt "mjölkfritt" fikabröd.
  • SCSI

Delicatobollar - en av de få grejerna som funkar att bjuda veganer på. =)

• Angelx

Kladdkaka.....bara till att byta ut margarinet till flytande milda tror jag det är som är mjölkfritt.....

• Nina1982
    Angelx skrev 2008-09-11 08:30:43 följande:
    Kladdkaka.....bara till att byta ut margarinet till flytande milda tror jag det är som är mjölkfritt.....
    Nja flytande milda CULINESSE är mjölkfritt inte den vanliga milda. Är själv laktos o använder det. Men har hört några som säger att de inte kan äta det. Så jag skulle nog använda mjölkfritt margarin istället så man är säker. Som Monique1979 sa är det skillnad på laktosfritt o  mjölkfritt. Men gör en god äpplepaj/blåbärspaj på mjölfritt margarin och servera med havre vaniljsås.
  • Amulett

Delicatobollarna är mjölkfria. Felix (eller är det Findus?) frysta kanelbullar är det också. Många av Gilles kakor är mjölkfria. Sedan finns det en del kakor, typ Singoalla, som innehåller spår av mjölk. Då beror det ju på hur känslig man är!

Varför inte fråga den som ska komma: vad kan jag bjuda dig på? Tryggast för den som är allergisk och enklast för dig!

• TUA

du kan ju baka med havremjölk eller med alla andra mjölkfria allternativ till mjölken,så gör jag.

Svar på tråden Tips på mjölkfritt fikabröd tack