• underli

Akut hjälp!!! Hon förstörde mitt hår! Går det att fixa??

Hej!
    Hoppas hoppas det finns nån kvällspigg som kan MER om hår än den j*vla frisörskan som förstörde mitt hår igår.

Jag är ljusblond normalt, tunnt fint, men ganska mycket hår ändå. Sånt där man vill ha volym i. Längd till axlarna. Så jag tänkte för några veckor sedan att lite ljusa slingor skulle lätta upp frisyren.

Först så slängde hon på en sån där mössa på mig som var alldeles för stor!! Jag frågade då om hon inte ska göra slingorna med folie istället (blir ju mycket bättre) men nej, hon sa att det blir mycket bättre med mössa/hätta/plastmössa till så "kort" hår. Sen innan hon satte igång ville jag försäkra mig om att hon inte skulle slinga för mycket (börjar ana att hon inte e så bra) och frågade då hur många % av håret som hon kommer slinga (ville inte ha mycket alls) Men hon kunde ju inte matematik alls sa hon och skrattade och sa att hon skulle ta lite bara.

Så jag tänker att va fan jag litar på henne. Slutar med att hon blekt i princip ALLT mitt hår i luggen och sidorna så jag ser ut som en ALBINO, och resten är bara ojämt. På vissa ställen börjar slingorna 2-3 cm ut från hårbotten, men de flesta ställen ca 1 cm. Det ser så jävla konstigt ut, randigt och rutigt om man tittar noga :(

Jag har ångest över att gå ut till och med och vänder mig nu till er som kan något om hår!! Vad ska jag göra? Vet jag låter fåfäng, men jag skäms i övrigt rätt mycket över mitt utseende, att en riktigt ful frisyr har knäckt mig totalt.

Ska jag kräva pengarna tillbaka, eller är det försent?

Finns det chans att göra det naturligt igen på nåt sätt, och hur?? Litar inte på en enda frisör för tillfället :( Rädd att det ska bli ännu värre.

Snälla snälla om det finns någon med något tips så hjälp mig med det , jag skulle bli så glad om det finns hopp!!

• Svar på tråden Akut hjälp!!! Hon förstörde mitt hår! Går det att fixa??
  • Paincake

Det bästa är väl att du går tillbaka och säger att du inte är nöjd. Ta ett djupt andetag och stålsätt dig.

Frisyren går säkert att ordna med en toning. Bara lugn, det fixar sig.

• studentbruttan29

Vilken jävla kärring asså!!
    Skulle gå dit och begära att de fixade håret (se faen till att inte HON gör om håret). Dessutom ska de fixa det gratis!!

• underli

Tack för att du svarade. Åh, tror du det, fäster toning på blekta slingor? Är rädd att det ska gå av, ser redan så slitet ut där hon varit och härjat.

KAN jag kräva pengarna tillbaka.. ? :( så blyg när det kommer till att klaga sådär, tror gott om människor. Hon var ju så snäll och trevlig annars och hade gått sin intensivkurs i frisöryrket :(

• underli

Studentbruttan29: ja kärring e hon, suck! Sånt slarv! Ser ut som en blekt bosnier, inget fel på dom men jag vill inte se ut så. ser onaturligt ut liksom.
    Bara två som jobbar där och den andra hon litar jag inte på heller.
    Kanske kan be henne stå för min nota av tillfixning hos en annan frisör, eller är det för mycket begärt? :/

• amorsita

men gumman, det spelar ingen roll att hon var snäll och trevlig, det är hon ju för att det är hennes jobb!
    Jag kommer själv från en frisör familj, du ska def gå tillbaka och "reklamera". Känner du att du inte litar på tjejen som gjorde slingorna ska du be att få någon annan som kan hjälpa dig.
    Ett tips är att titta om frisören är med i svenska frisör föreningen innan man bokar tid. Dom brukar ha loggan på dörren till salongen. kram!!!

• studentbruttan29

Det är inte för mycket begärt. Hota "snällt" med att du ska anmäla till konsumentverket annars.

underli skrev 2008-09-10 23:49:43 följande:
    Studentbruttan29: ja kärring e hon, suck! Sånt slarv! Ser ut som en blekt bosnier, inget fel på dom men jag vill inte se ut så. ser onaturligt ut liksom. Bara två som jobbar där och den andra hon litar jag inte på heller. Kanske kan be henne stå för min nota av tillfixning hos en annan frisör, eller är det för mycket begärt? :/
  • amorsita

blekt bosnier ahaha. balkan blekning! been there, done that .

• underli

amorsita: hahaha :) Ja det är komiskt mitt i allt. Jävla skithår. Man tror man ska bli så sverige-söt och naturlig och så bara BLAFF!! in your dreams.

tack för tipset om frisörföreningen, det ska jag verkligen följa i fortsättningen.

• underli

amorsita: Jag ser nästan fram emot att gå till henne och vara ärlig.

• underli

Går det att tona över blekta slingor? utan risk för att det förstörs för mycket?

Svar på tråden Akut hjälp!!! Hon förstörde mitt hår! Går det att fixa??