Akut hjälp!!! Hon förstörde mitt hår! Går det att fixa??
Hej!
Hoppas hoppas det finns nån kvällspigg som kan MER om hår än den j*vla frisörskan som förstörde mitt hår igår.
Jag är ljusblond normalt, tunnt fint, men ganska mycket hår ändå. Sånt där man vill ha volym i. Längd till axlarna. Så jag tänkte för några veckor sedan att lite ljusa slingor skulle lätta upp frisyren.
Först så slängde hon på en sån där mössa på mig som var alldeles för stor!! Jag frågade då om hon inte ska göra slingorna med folie istället (blir ju mycket bättre) men nej, hon sa att det blir mycket bättre med mössa/hätta/plastmössa till så "kort" hår. Sen innan hon satte igång ville jag försäkra mig om att hon inte skulle slinga för mycket (börjar ana att hon inte e så bra) och frågade då hur många % av håret som hon kommer slinga (ville inte ha mycket alls) Men hon kunde ju inte matematik alls sa hon och skrattade och sa att hon skulle ta lite bara.
Så jag tänker att va fan jag litar på henne. Slutar med att hon blekt i princip ALLT mitt hår i luggen och sidorna så jag ser ut som en ALBINO, och resten är bara ojämt. På vissa ställen börjar slingorna 2-3 cm ut från hårbotten, men de flesta ställen ca 1 cm. Det ser så jävla konstigt ut, randigt och rutigt om man tittar noga :(
Jag har ångest över att gå ut till och med och vänder mig nu till er som kan något om hår!! Vad ska jag göra? Vet jag låter fåfäng, men jag skäms i övrigt rätt mycket över mitt utseende, att en riktigt ful frisyr har knäckt mig totalt.
Ska jag kräva pengarna tillbaka, eller är det försent?
Finns det chans att göra det naturligt igen på nåt sätt, och hur?? Litar inte på en enda frisör för tillfället :( Rädd att det ska bli ännu värre.
Snälla snälla om det finns någon med något tips så hjälp mig med det , jag skulle bli så glad om det finns hopp!!