• Mammatilltretroll

Ont i huvudet av blåst och kyla?

Jag har så länge jag kan minnas fått huvudvärk av blåst och kyla.
    Huvudvärken blir värst vid kombinationen kyla och blåst men jag kan också få huvudvärk av bara blåst även om det är varmt ute.

På vintern förra året gick jag en promenad på 15 minuter i någon minusgrad och hård blåst.. Jag hade glömt mössan och det resulterade i en huvudvärk som var så hemsk att jag nästan kräktes och var påväg in till akuten...

Finns det fler som upplever samma sak och varför blir det såhär??

• Svar på tråden Ont i huvudet av blåst och kyla?
  • Caranlachiel

Jag får alltid så fruktansvärt ont i skallbenet när det blåser och är kallt. Huvudvärk får jag inte, utan ont i skallbenet liksom. Väldigt obehagligt. Likadant för min mamma, pappa har aldrig upplevt detta. Vet inte vad det beror på.

Vecka 13 - and counting!
  • Nyjenyn

Jag har precis samma sak! Superkänslig för om det drar om öronen även om det inte är så himla kallt. Jag börjar "med öronlappar" tidigt på hösten, särskilt om man ska cykla. Ni vet såna med en stålbåge, ser nästan ut som hörlurar.. :) Det är sååå skönt och gör susen!

• Mammatilltretroll

Ja jag upplever liksom att det spränger in i öronen och sen vidare upp i huvudet...och framåt pannan..
    Ska inhandla öronlappar :)

• mimmi 1

samma här!! kan aldrig fatta att en del är utan mössa när det är kallt, jag liksom känner hur det ilar i öronen, bara jag ser dom ;o) Lyckliga dom som slipper ha ont!

men jag har lärt mej leva med detta, och är aldrig ute utan att ha ett pannband i fickan, att ta på om jag känner att det blåser för kallt, på vintern är jag aldrig ute utan mössa, bara korta stunder , det går bra, på väg till o från bilen tex...

Vad det beror på som TS undrar, det vet inte jag heller...
    man är väl bara olika känslig. som tex att en del får värk när dom sitter i drag, medan andra inte känner ett dugg...
    vissa får ont i korsryggen när dom stått o gått mycket, medan andra klarar sej.... vi är helt enkelt olika...

• AnnaJ

Jag har samma sak, det är migrän. Undvik att utsätta öronen för blåst.

• Kinya

Jag får ont kring öronen och i öronen om jag går ute utan tillräckligt bra mössa i kyla och vind. Men inte så illa som du beskriver.

Svar på tråden Ont i huvudet av blåst och kyla?