• Anonym (Bibban)

Hur klär man sig snyggt om man är en stor kvinna?

Jag är 176 cm och väger runt 80 kg. Jag har 44-46 i kläder. Jag har inte så mycket överflödigt på kroppen egentligen men är kraftigt byggd. Min fråga är hur man ska klä sig för att känna sig snygg i sin storlek, om ni förstår hur jag menar. Jag väljer alltid fel kläder och både ser och känner mig töntig och obekväm och ickefeminin. Det måste väl gå att klä sig så att man känner sig snygg och läcker (och sexig ) även om man inte ser ut som en fotomodell?
    Hur klär ni andra stora tjejer er? Hur ser kläderna ut som får er att känna er snygga?

• Svar på tråden Hur klär man sig snyggt om man är en stor kvinna?
  • Anonym (Bibban)

Tillägg: Mina mått är 104-84-105 och jag har kraftiga armar och ben och breda axlar.

• Anonym

jag klär mig som jag vill...jag bryr mig inte om vad andra säger till mig..
    jag klär mig i det som jag känner mig nöjd i..
    även om jag är stor...

• Reyngirl

Urringade och tjata toppar som når ner över rumpan Eller tunika, men ändå urringad. Gärna en bred v-ringning. Man ska framhäva sina tillgångar på ett snyggt sätt
    Byxor som smiter åt på rätt ställen och är ändå vida i benen. Hellre en lite högre midja på byxorna som gör att man slipper the muffin-top än att det väller över kanterna och är låg midja.
    Klackar hjälper ju alltid att få en att känna sig mer feminin.

• Anonym (Bibban)
    Anonym skrev 2008-09-11 09:50:45 följande:
    jag klär mig som jag vill...jag bryr mig inte om vad andra säger till mig..jag klär mig i det som jag känner mig nöjd i..även om jag är stor...
    Tack för ditt svar! Kan du inte berätta vad du trivs i för kläder?
  • Anonym

Vet inte vad du har eller vill ha för stil men tipsar om Almias kläder. Delar av deras kollektion finns att beskåda på nätet. Titta även på amerikanska nätsajter där storlekarna är generösa utan att kläderna är tråkiga.

• Anonym (Bibban)
    Reyngirl skrev 2008-09-11 09:51:43 följande:
    Urringade och tjata toppar som når ner över rumpan Eller tunika, men ändå urringad. Gärna en bred v-ringning. Man ska framhäva sina tillgångar på ett snyggt sätt Byxor som smiter åt på rätt ställen och är ändå vida i benen. Hellre en lite högre midja på byxorna som gör att man slipper the muffin-top än att det väller över kanterna och är låg midja.Klackar hjälper ju alltid att få en att känna sig mer feminin.
    Åh, det var ett utförligt svar!*suger åt mig* Du låter skitsnygg!
  • Anonym (Bibban)
    Anonym skrev 2008-09-11 09:53:51 följande:
    Vet inte vad du har eller vill ha för stil men tipsar om Almias kläder. Delar av deras kollektion finns att beskåda på nätet. Titta även på amerikanska nätsajter där storlekarna är generösa utan att kläderna är tråkiga.
    Jag ska genast kika! Tack för tips!
  • tr3z

har du kollat på Trinny och Susannah på femman nångång? det brukar ha en massa bra tips för hur man framhäver det man vill och döljer annat..
    kolla deras sida så kanske du får nåt tips?
    www.trinnyandsusannah.com/

• Anonym

ibland korta tröjor i ibland långa tröjor
    jeans...skjolar...fin byxor..

det som du trivs i..

• k girl

Oj. Jag är 175 cm lång och väger 85 kg - storlekarna kan variera men ligger kring 42-46 beroende på om det är överkropp eller underkropp och snitt på kläderna. Jag kan inte säga att jag något större problem med kläder trots min storlek. Jag tycker ändå att jag kan ha det mesta... Men det blir en hel del kläder som markerar midjan och ryggen då jag är som smalast där. Jag har gärna hög midja på jeansen. Jeansen får gärna vara lite åtsittande eftersom jag har smala ben men är desto större över rumpa och lår. Har jag bootcutjeans ser jag direkt tjock ut. Jag använder ofta toppar med lite urringning och mer sällan toppar som har hög ringning eftersom det också gör en lite smalare.

Svar på tråden Hur klär man sig snyggt om man är en stor kvinna?