• NeMeAr

Kan man heta Vendel?

Ja precis som rubriken lyder min sambos gammelfarfar hette Vendel och jag tycker det är ganska gulligt.. vad tycker ni??

Mamma till väldens goaste pojkar Neo 030622 och Melvin 060905
  • Svar på tråden Kan man heta Vendel?
  • SilverEmma

Vendel har jag också funderat på, har hittat en massa fina namn i böckerna "Sagan om Isfolket"...där finns Vendel med...

Kör på det om ni är överens! *tycka*

• mariahammarberg

har inte hört Vendel däremot Vendela. Har därför svårt just nu med mansnamnet men om ett par dagar så kanske jag tycker annat när jag vant mig. Men spontant lite för ovanligt och gammalt.
    Vad heter ni, både för och efternamn. passar det in i familjen med de andra namnen?

• AnnaVirrPanna

tycker det låter som ett efternamn.

• NeMeAr
    mariahammarberg skrev 2008-09-11 10:17:14 följande:
    har inte hört Vendel däremot Vendela. Har därför svårt just nu med mansnamnet men om ett par dagar så kanske jag tycker annat när jag vant mig. Men spontant lite för ovanligt och gammalt.Vad heter ni, både för och efternamn. passar det in i familjen med de andra namnen?
    Vi heter Malin och Lennart barnen Neo och Melvin..sambon och barnen heter Karlsson i efternamn.. Bebis kommer om dryg en månad... kanske inte äns blir en pojk hehe..
    vi har massa namn på vår lista men inga vi kommer överräns om... gah.. vad svårt sånt här är..
    Mamma till väldens goaste pojkar Neo 030622 och Melvin 060905
  • Veladis

Visst kan man heta Vendel!
    Jag har träffat en Vendel och han var jättefin och namnet klädde honom, om man säger så.

• norgesessan

känner en som "heter" vendel, men det är hans efternamn...vet inte ens hans förnamn...(mer en jag känner som känner)

Emil 03-Jonathan 05 och LillSessan bf. 2/2.09
Svar på tråden Kan man heta Vendel?