• icka76

IVF Varberg?

Jag undrar om någon vet om de utför IVF behandling på Varbergs sjukhus? Hur många försök får man?

• Svar på tråden IVF Varberg?
  • plutten73

Jag har gjort IVF privat på Carlanderska. När det inte tog sig på första så tänkte jag att det var lika bra att ställa sig i kö i Varberg för att får Landstingsfinansierad IVF. Carlanderska skickade då en remiss till Varberg. Jag ringde ner till Varberg, när remissen var skickad och fick veta att vi stod i kö och våran Landstings-IVF skulle ske på Carlanderska. Helt perfekt. Jag vet inte om det beror på att remissen kom därifrån eller för att jag bor närmare Carlanderska än Varberg.
    Det är 3-6 månaders kö och du får 3 st fulla IVF-behandlingar. jag vet dock inte om Varberg själva utför IVF eller om de bara använder andra kliniker

• Glenda Glad

När vi startade vår IVF-utredning i november förra året så fanns inga kliniker i Halland som gör hela IVF-försök utan norra delen av länet brukar remitteras till Göteborg och södra delen till Malmö.

* Är i v 26 *
  • Iriss

Det stämmer Glenda Glad. Varberg utför inga IVF behandlingar utan remitterar.

• icka76

Ok, tack för svar. Men man är då berättigad 3 försök var än man blir remitterad?

• Glenda Glad

Ja, det är landstinget i Halland som har sagt 3 försök oavsett var. Dessutom omfattas man av vårdgarantin i Halland så inom 3 månader så ska ni få komma på utredning elelr liknande. Vi har det väldigt bra här jämfört med många andra landsting

* Är i v 26 *
  • Lejondrake

Hej,

Har gjort IVF (landstingsförsöken) via Varbergs Sjukhus. Men då var det ett par år sedan. Man gör sk. distans IVF. Varberg hade då ett litet IVF team med eget direktnummer & samma läkare & sköterskor som tog hand om en. Vilka då var helt suveräna. Kände oss verkligen som personer & ej som patienter med bara ett "personnummer".

De skötte om förarbetet med behandlingen fram till ägguttag & Embryotransfer som de samarbetade med Fertilitetscentrum på Carlanderska. Sedan ringde man in till både Varbergs KK & Fertilitetscentrum ang gravtestet, och därefter tog Varberg över igen.

Tyvärr blev det inget barn för oss via IVF-försök & vi bor inte längre i Vbg. Men inom kort väntar vi på att vår bebis skall titta ut, då jag nu är gravid i v.36 (bebis är nu fixerad & nedräkningen har börjat)med en spontangraviditet.

Svar på tråden IVF Varberg?