sticka hål på hinnorna?
jag funderade lite imorse på att om vattnet inte går så "stciker" dom hål på hinnorna på bb?!(visst?)
varför gör man det?
MÅSTE man göra det?
jag funderade lite imorse på att om vattnet inte går så "stciker" dom hål på hinnorna på bb?!(visst?)
varför gör man det?
MÅSTE man göra det?
Jag vet inte varför riktigt men jag antar att det går mycket lättare att få ut barnet.
För mig gick det riktigt fort efter att de tagit hål på hinnorna.
Öppnade mig sista 4 cm på 20 minuter sen kom krystvärkarna.
ingen som vet VARFÖR man gör det o om man MÅSTE
Det är inte alltid man tar hål på hinnorna, men om man vill få fart på förlossningen så kan man ta hål. Barnets huvud trycker då direkt på förlossningskanalen, vilket gör värkarna kraftigare...
Med 2:a barnet låg jag med värkar i 11 timmar innan de tog hål på hinnorna, för hon låg fortfarande långt upp & kom inte ner i förlossningskanalen. Sen när vattnet kom ut så sjönk hon ner & föddes ganska snabbt efteråt.
nä jag bara funderar kring det lite tänkte om det var typ sammma som att förr klippte man nästan alltid en förstagångsföderska vare sej det behövs lr inte...
De tär ett idiotiskt påhitt i itt tycke, man gör det föra tt det ska hända något för modern... det kanskapa komplikationer och ja.. idiotiskt påhitt
Man måste aldrig, bar asäga nej.
På mig tog dem hål på hinnorna ( med mitt första barn)för att få fart på förlossningen, värkarna blri kraftigare och hela förlossningsförloppet går lite snabbare.