Är det någon här som äter Lyrica mot ångest?
Jag började med Lyrica för två dagar sedan. Jag hoppas så att den ska hjälpa. Har provat ut mediciner sen januari i år, men inte hittat någon som fungerar än.
Någon som har tagit eller tar Lyrica?
Jag började med Lyrica för två dagar sedan. Jag hoppas så att den ska hjälpa. Har provat ut mediciner sen januari i år, men inte hittat någon som fungerar än.
Någon som har tagit eller tar Lyrica?
Min läkare pratade om Lyrica sist. Jag skulle tänka....
Det är så svårt med mediciner tycker jag. Jag är så rädd för att jag ska bli trött och slö av dem. Jag är det redan tillräckligt.
Äter nu cymbalta 120 mg, Seroquel 50 mg och Litium. Litium ska tydligen vara bra mot långa depressioner med. Är aldrig manisk.
Atarax mot ångest och Zoplikon inför natten.
Ångestdämpande, starka vill de inte ge mig längre...
Är också intresserad av om Lyrica är bra.
Är Litium samma som Lamictal, vet du det?
Jag åt Lamictal, men den hjälpte inte, så den har jag precis slutat med. Äter också Zoplikon/Immovane till natten och Sobril vid behov.
Har även Atarax, men den är väl svagare än Sobril?
Äter nu 20 mg Seroxat, får inte öka den dosen eftersom jag har blivit manisk av den tidigare, så nu hoppas jag verkligen på Lyrica.
Har som sagt bara ätit 75 mg i tre dagar nu, men har inte fått några biverkningar än. Blev väldigt trött igår kväll, men det är svårt att veta om det hade med just medicinen att göra.
Vad har du för dignos/er?
Anonym (mamman) skrev 2008-09-11 12:04:06 följande:
Hej.
Jag äter Lyrica sedan 6 månader tillbaka, 400 mg om dagen och mår superbra! Jag har kommit ur den gråa bubblan jag en gång var i. Äter mitrazapin till natten, 15 mg. Så att jag kan sova, annars sover jag ganska oroligt och har svårt att somna in.
Har nästan blivit psykistk beroende av Lyrican för jag har aldrig varit med om något som funkar så bra. Har då testat några mediciner innan. Bla. Efexor.
Tack för ditt inlägg!
Vad äter du Lyrican mot?
Började du med 75 mg först eller hur gick du upp i dos?
Jag ska ta 75 mg i ett par dagar (typ nu) och sen gå upp till 150 mg till att börja med. Gissar att jag får höja dosen mer sen.
Äter även Seroxat 20 mg.
Anonym (mår bra) skrev 2008-09-11 13:18:39 följande:
Jag ahr ätit Lyrica ett år ungefär, slutade för att jag gick upp så i vikt... Från början så kände jag av yrsel av medicinen, men det gick över. Inbillar mig att jag blev stillasittande av Lyrican, men det kan ha berott på mitt tillstånd. Mediciner fungerar så olika på oss alla, så man vet ju aldrig. Är du Bipolär, eller har du fått den mot Gad?
Jag har drag av bipolär, har endast läkemedlesprovocerad mani.
Men får den mot GAD. SJälv då?
Har läst många som skrivit detta om viktuppgång, går man upp av själv medicinen eller gör den att man vill äta mer, vet du?
Anonym (?) skrev 2008-09-11 13:55:57 följande:
Är Lyrica i första hand mot fibromyalgi, men medicinen ger two in one, då den har nästan helt tagit bort min ångest också!!
En mycket bra medicin mot ångest om du frågar mig.. Hoppas du får lika bra effekt som jag har fått. Efter 1 veckas användande började jag känna mig mycket lugnare i själen!
Anonym (Lyrica) skrev 2008-09-11 13:59:42 följande:
Tack för ditt inlägg!
Enligt min läkare skulle det ta just mellan 1-2 veckor innan den (ev) verkade.
Vid vilken dos märkte du en förbättring?
Anonym (Lyrica) skrev 2008-09-11 14:06:10 följande: