• emma777

Två missfall, kan någon ge mig hopp inför nästa försök?

Hej!

Jag fick MA konstaterat i v 9 i oktober förra året, efter det en massa krångel med cyklerna och PCO konstaterades. Pergotime fungerade inte, Puregon-sprutor gick bättre med hann bara ett försök innan sommaren och då ej gravid. Blev sen spontant gravid i augusti, men för två dagar sen, i v 5+0, blev det missfall igen.

Är nu livrädd inför nästa försök, och hoppas att det finns några därute som kan ge mig hopp. Är det någon som haft två missfall och sen fått behålla nästa graviditet? Gjorde ni någon annorlunda den gången, behandlingar eller dyl?

Tack på förhand!

En lite rädd och ledsen Emma

• Svar på tråden Två missfall, kan någon ge mig hopp inför nästa försök?
  • Pimpinellan

Beklagar verkligen-jag vet hur det känns tyvärr!En tröst kan kanske vara att veta att tre m.f är väldigt,väldigt ovanligt. För de fletsa med 1-2 m.f i bagaget brukar nästa graviditet gå hela vägen. Och OM-guförbjude!-det skulle gå illa även nästa gång har man rätt till en m.f-utredning för att kolla upp vad som kan vara fel. Extra progesteron eller trombyl kan hjälpa vissa som haft flera m.f.
    Tröstkram i massor!

• hoppfull trots allt

Förstår din oro men visst finns det hopp!
    Började med ivf i slutet av -06 och blev gravid på 1a försöket men det slutade i MF i v 8. Gjorde sen 3 frys försök som det inte blev något av. Började på ny behandling och återförning i okt -07. Blev gravid men slutade i MA i v13 (fick reda på det på UL, väldig chock då allt kändes ok) Blev lite komplicerat och låg på sjukan i en v. Kändes hur negativt som helst att börja om men tjatade till mig trombyl på nästa frysförsök och blev gravid. Började blöda vid plusset och av och till ända fram till v 10 men är nu i v 23 och allt är bra
    Många kramar och lycka till!

• Lejondrake

Kolla in hos mig på min sida.

• bamsefan

Visst ska du hoppas vidare.......

Har efter 2 missfall under 7 ägginsättningar fått 2 underbara killar.Allt är möjligt så länge man vågar tro.Låter nästan kyrkligt men du förtsår nog hur jag tänker.

Kämpa vidare du ska se att det lönar sig till slut och om inte......så vet du att du gjort vad du kunnat.

Lycka till.

• emma777

Ville bara tacka för alla fina svar! Nu verkar det som att jag kanske är gravid igen (lite orolig att det är kvardröjande hormoner som ger plusset, men det är starkt och fint och brösten ömmar lite så jag tror nog att det är något på g), så jag behöver VERKLIGEN alla solskenshistorier jag kan få för att våga hoppas!

Stort tack igen, och stora kramar Emma

PS Fler berättelser tages mycket tacksamt emot för att fylla på ork-och mod-kontot DS

• Marline

Jag har fått två ma under 2005 och vågade knappt bli gravid igen. Jag fick i juli veta att jag är gravid igen och är nu i v 17 och än så länge verkar allt bra. Ska på rutin UL nästa vecka och får då se. Jag har adrig haft några symptom som illamående eller dyl. Jag har haft "mensvärk" och några få veckor av ömma bröst (v.8-11 ungefär) annars mest ont i höfter och rygg. Det har varit kämpigt under dessa veckor pga all oro men jag har försökt slappna av. Jag kände iaf som du innan men tredje gången gillt verkar ju fungera!

• Mattea

Beklagar dina missfall, jag förstår hur tungt och orättvist det känns. Jag hoppas, hoppas, hoppas att du är gravid på nytt.

Jag har två missfall bakom mig, båda under 2007.
    Vårt första IVF-försök slutade i MA i v 8. Skrapades efter det. Sedan gjorde vi ett FET-försök som slutade i MA i v 10. Valde att låta det komma ut av sig själv då (var så psykiskt slut att jag inte orkade med en till skrapning inom loppet av ett halvår).

Nu är det tredje gången gillt och jag är gravid i 39:e veckan! Det känns som ett mirakel och vi är ändlöst tacksamma för att pyret ville stanna kvar hos oss den här gången.

Många kramar

• emma777

Hej!

Tack så mycket för era svar. Tyvärr blev det ett tredje missfall för oss, konstaterades i fredags. Försöker nu samla ihop oss och fundera över hur vi ska orka med ett fjärde försök.

Kram Emma

• Mattea

Nej, vad tråkigt!!! Skickar en bamsekram till dig, ta hand om er!

• troll66

Hej,

Efter två missfall på raken gick det vägen för oss år 2005 och året därpå föddes vår underbara son. Jag var närmare 40 år gammal när han föddes och det gick på naturlig väl. Nu snart 42 och har inte lyckats bli gravid på snart 1,5 år men antar att mina ägg är för gamla.

• lycklig1977
    Svar på #10
    hej! nädå! dina ägg är inte gamla! ge inte upp ännu! kvinnans ägg är mer skörare i din ålder, vilket betyder om du blir gravid så finns det stora risker att dina ägg delas och blir två! vilket menas att du kan få tvillingar!
    du ska ta det lugnt och inte hetsa upp dig och inte tro att du inte kan bli gravid igen, rätt vad det är så kan du bli gravid, tappa inte tålamodet! stressfaktor är ett stort orsak av att många kvinnor inte blir gravida!

du kan oxå ta reda på när du är fertil! vi kvinnor är fertila i hela 6 dagar varje månad ska du veta!
  • tinkerbell

6 dagar?
    vad har jag missat?

lycklig1977 skrev 2008-10-30 21:28:29 följande:
    Svar på #10hej! nädå! dina ägg är inte gamla! ge inte upp ännu! kvinnans ägg är mer skörare i din ålder, vilket betyder om du blir gravid så finns det stora risker att dina ägg delas och blir två! vilket menas att du kan få tvillingar!du ska ta det lugnt och inte hetsa upp dig och inte tro att du inte kan bli gravid igen, rätt vad det är så kan du bli gravid, tappa inte tålamodet! stressfaktor är ett stort orsak av att många kvinnor inte blir gravida!du kan oxå ta reda på när du är fertil! vi kvinnor är fertila i hela 6 dagar varje månad ska du veta!
Svar på tråden Två missfall, kan någon ge mig hopp inför nästa försök?