Ni som har ikeas fårskinnsfäll i barnvagnen!!??!!
Hejsan!
Nyss läst mig runt att dom inte rekommenderar att ha man skall ha ikeas fårskinnsfäll till barn, för de är gjorde för att vara mattor och har därför massa ämnen i sig som inte är bra för barn, eller något liknande.
Men jag kom nyss på att till min dotter när hon satt upp i vagnen när hon var från ca 5 månader, då hade hon en fårskinnsfäll (som jag inte visste kom från ikea eller inte var bra för barn).
Men hon hade ju fleeceoverall på sig så den kom ju aldrig direkt på henne, förutom händerna då.
Men hon fick inga utslag eller någonting av den iaf.
Den var ju riktigt mysig i vagnen!
Någon som fått utslag eller någon allergisk reaktion av att ha haft den i vagnen??
Tack för svar!
Vänliga hälsningar
Anette
:)
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-11 11:47
www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60114112
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-11 12:16
Dottern är snart 17 månader nu alltså, och hade den fällen i vagnen i några månader, från hon var ca 5 månader.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-11 20:31
Ah, har lagt ner ikeas fårskinnsfäll, den som vill ha den får ju självklart ha den :)
Men hittade en vit och en svart på rusta för ca 350kr. Och den vita ser ju väl precis likadan ut som den som finns på coop, och den på coop ligger vid barnsakerna :)
Skit samma om det är vid barnsakerna eller inte, man får ju bestämma själv vad man vill ha. :0)
Men den på rusta, någon som har den svarta i vagnen?? :)
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-11 22:01
skrev i fel tråd :)