• Mrs O

har fat svamp mitt i bebisverkstaden!!!

alltsa hur ska det har ga...jag far svamp sa fort vi borjar ha sex varannan dag... jag tror jag far svamp av att han kommer i mig for har aldrig haft svamp innan nar vi haft mkt sex..men eftersom vi har bebisverkstad nu sa maste han ju komma imig...och det resulterar i att jag far svamp...fick det forra manaden ocksa. hmm vi har sex varannan dag. vi hade sex inatt och ska alltsa hade igen imorgon natt...tror ni vi fortfarande kan ha sex om jag kor med canesten nu...och det gar over tills imorgon? ar det okej att ha sex da tror ni?

• Svar på tråden har fat svamp mitt i bebisverkstaden!!!
  • Miranda79

Jag tror oxå jag har svamp, hur märks det på dig?? Vi är oxå i bebbeverkstaden o ef varje ÄL får jag ont, kliar lite, röd o svullen, aningen gryniga flytningar... Är det svamp?? Ska försöka gå till en gynekolog o kolla, kan ju inte vara så här om man vill få till en liten!!!! Kan ju inte ha sex!!!!

• givinglife

Prova att ta lactal som förebyggande... funkar för mig (när du inte har svamp vill säga)

• Katten2

Jag har haft såå mkt problem med detta! Fick svamp så fort vi hade sex ett tag, pga att jag hade p-stav (ikke kombinations prev) som gjorde mig oelastisk...
    Tillslut hjälpte inte heller receptfria läkem, utan nu får jag ha tabletter utskrivna av läkare varje gång det kommer... (som det fortfarade gör ibland).
    Hoppas på barn inom ett par år och är också orolig hur det ska gå då...??
    Har inte direkt någon lösning till dig utom att gå till din läkare/gynekolog och få råd.

• Mrs O

pa mig borjar det klia jatte mkt och det rinner vitt genomskinligt flytning nastan som vatten och helt luktlos. sen svullnar inre blydlappana upp sa mkt att det kanns som att jag gar runt med ett apple mellan benen. inatt kande jag igen runt 1 att det borjade klia jatte mkt. men jag laste nagonstans att man skulle ta en vitlok i olivolja och fora in den i slidan. sa eftersom jag inte ade nagon youghurt som annars brukar vara jatte bra (dampar bade kladan och tar bort svamoen nar man smetar in en tampong i naturell youghurt och har den i en hel dag) jag gick upp da kl 1 alltsa...hamtade en vitloks bit skalade den och tradde en tjock trad genom den och gjorde en dubbel knut. sen gjorde jag massor med hal i vitloken sat att vitloks saften skulle kunna komma ut och sen smeta jag in vitloken med olivolja och forde in. och idag pa morgonen var svampen borta! det sved rejalt kanske de forsta 15 - 20 min men sen kande jag ingenting. och om vitloken kan fa svampen att forsvinna sa lange leve vitlok med olivolja! absolut vart att prova...sarskilt for oss som verkar fa svamp direkt nar man har sex...

• Mrs O

vit genomskinlig flytning ska det ju vara

• Katten2

Det har jag också hört ska hjälpa!
    Ska definitivt testa det nästa gång det kommer!
    Känns så hopplöst så det är skönt att veta att man inte är ensam!
    Har ju receptbelagda tabletter hemma men de får man inte ta när man tror man är gravid, så alltså inget alternativ så när det blir tid för det...

• Mrs O

ja..prova vitlok...som sagt sa svider det ganska mkt de forsta 15-20 min fast det ar det absolut vart for att slippa svampen. gnugga vitloken ordentligt med olivolja och gor en ordentlig knut pa vitloken bara sa att du inte 'tappar bort den' :D

• Celiine

Har samma problem, inte alls roligt! Köpte lactal idag, för jag tänkte använda det i förebyggande syfte. Tyvärr står det i bruksanvisningen att man inte ska använda det om man försöker bli gravid, för att det gör miljön i slidan sur, och det gillar inte spermierna!

• syskon 4

Kan det verkligen vara bra att stoppa upp en vitlök mellan benen? Finns det någon forskning på att det kan hjälpa?

• watership down

Men kan det ha någon negativ verkan om man är gravid? Alltså typ Pevaryl, Lactal etc, inte vitlök :P

Celiine skrev 2008-09-23 22:05:07 följande:
    Har samma problem, inte alls roligt! Köpte lactal idag, för jag tänkte använda det i förebyggande syfte. Tyvärr står det i bruksanvisningen att man inte ska använda det om man försöker bli gravid, för att det gör miljön i slidan sur, och det gillar inte spermierna!
  • Celiine

Jag tror inte det, Pevaryl och Canesten ska man kunna använda när man är gravid, och i bruksanvisningen för lactal står det att det går att använda under graviditet.

• kattenolaxen

Hej alla svampvänner
    JAg har haft svamp mellan 1-8 gånger per år i cirka 7 års tid. JAg är otroligt leds på denna otrevliga åkomma.Jag läser era inlägg och kan säga att jag provat allt ni nämner, vitlök, lactal, receptbelagda diflucan, pervaryl och canesten. HAr även gått itll en homeopat. Det har faktiskt hjälpt mest, troligtvis för att jag var extremt noga med maten åt "du är vad du äter"- kost. Men jag klarar inte av att äta olivolja och grönsaker en längre tid, har ett BMI på 18 och det blev inte bättre av denna Atkinsmetod.
    Vitlök- hjälpte för stunden, tog inte bort problemet
    Lactal- fungerar, om man inte tar det för sent. men inget jag använder idag
    diflucan- tog jag inte ett piller var annan vecka fick jag tillbaka svampen. Ingen långvarig lösning
    pevaryl- vet inte om jag blivit immun mot det?
    Canesten 500mg är det som fungerar för mig nu.
    Men som förebyggande råd fick jag tipsat av en läkare att smörja med vitt vasselin och vet ni att det fungerar för mig. Så länge jag inte slarvar. Det verkar vara så att jag är alldeles för torr där nere och då blir det ju inte bättre av sex. Vasselinet fungerar otroligt bra som glidmedel också!
    Det är värt att prova tjejer!

Håller tummarna för att jag ska få en liten i magen snart.

• Miranda79

Jag fick tips av min gynekolog att bara tvätta med olivolja, jungfruolja skulle det vara. Gjort det i nga månader nu, har inte haft ngn svamp än

• Mammzoy

Hej.

Kanske är inte trådn aktuell längre?! Chansar!

Är oxå mitt i bebisverkstan. Befarar svamp. Sexet kan jag nog få till, min fråga är mest kan spermierna överleva om man har svamp? El ska jag behandla med ex pevaryl, hur påverkar den chanserna att de ska överleva?

Tack

Svar på tråden har fat svamp mitt i bebisverkstaden!!!