kakelungnar???
ni som satt in ny/gammal kakelugn i era hus. vad har det gått på för er och hur har det gått till? ni får gärna skriva om det är en ny eller gammal kakelugn ni satt in.
ni som satt in ny/gammal kakelugn i era hus. vad har det gått på för er och hur har det gått till? ni får gärna skriva om det är en ny eller gammal kakelugn ni satt in.
vi satte in en murspis(tror jag det hette) de sa att det var den som höll värmen bäst. Jag kan säga att det är den bästa investering vi gjort i vårat hus någonsin!!! Så himla mysigt och en otroligt skön värme.
Den var ny glömde jag skriva...
okej, vad bra. vi tror oxå att det är en bra investering. får jag fråga vad det kostade på ett ungefär?
ca 50 000 med allt plus att de installerade den.. men som sagt för oss var det verkligen värt det.. gjorde det för ganska exakt ett år sedan alldeles lagom till det blev kallt ute.
okej lät inte så farligt. tack för svar.
puffar
puffar igen =)
Vi satte in en rund kakelugn (ny) från Camina - modell Silvia. Vi valde en ny för vi ville ha stora glasluckor så att man kan se elden. Det blev en del strul med installationen, men väl på plats är vi supernöjda med den underbara värmen och mysfaktorn. Enligt säljarna skulle den hålla värmen i 24 timmar, det är något överdrivet. Totalt med kakelugn och glidgjutning av skorsten tror jag det gick på ca 65.000 kr. Dyrt, men en investering i huset som jag tror att vi får igen den dagen vi säljer huset.
gärna mer svar.