Stora mygg bett
Hej är de någon som vet vad jag kan ha på min son som är 17 mån på hans stora myggbett det är stora blaffor som kilar och kliar? är de någon mer som har ett barn som har reagerat lika mycket på myggbett?
Hej är de någon som vet vad jag kan ha på min son som är 17 mån på hans stora myggbett det är stora blaffor som kilar och kliar? är de någon mer som har ett barn som har reagerat lika mycket på myggbett?
Ja, min dotter fick förra sommaren stora blaffor av myggbett som bara kliade. De var ca 4X4 cm stora!
Nu detta året och åren innan så har hon inte ragareat alls! Knepigt...
Hade du någont att smörja på som lindrade? undrar om de finns någont som kan lindra klådan....
Ja, fanns någon receptfri smörja på apoteket. Jag gick bara dit och frågade. Och det hjälpte faktist mot kliandet.
Mina barn reagerar också på myggbett sådär, för att lindra klådan kör vi med kylbalsam. Det lindrar lite iallafall
Min son (3,5 år) har nu sista veckorna fått ENORMA myggbett. Så jag vet inte om de (myggorna alltså) är extra giftiga nu. Ringde vårdcentralen och de sa att jag skulle smörja på mild hydrokortisonkräm.
När det var som värst tog jag på kylbalsam för att lindra klådan.
Är du säker på att det är myggbett? Är det många?
Min son fick stora och många myggbett. Tog han till vårdcentralen, och det visade sig att han var allergisk mot mygg (precis som hans pappa). Har nu en kanonbra medicin som verkligen hjälper. Receptbelagd iof.
Ja nej de är de nog inte för han har bara några på armarna och sen några i huvudet.
ha på salubrin eller Xylocain...det lindrar klådan. Har vi kört mot det mesta i sommar
ja så hade jag när jag var liten och mycket värre nu, om jag får ett myggbett på, säg baksida lår, så blir ungefär halva låret rött och svullet.
hm.. det kliar längre tid än vanliga myggbett och det bränner liksom inuti
försök att lindra med de krämer, salvor du fått ovan
allgergimedicin kan hjälpa men det hjälper inte på mig.
hör dig för på vårdcentralen?
är myggorna värre i år? mina bett brukar försvinna på typ 15 min men nu är de kvar i 2 dygn!!
Hej jojjo78!
Min ena son reagerar väldigt mycket på bett överhuvudtaget. Han blir t.ex. biten dag 1, dag 2 svullnar det upp runt om bettet ca 7X7 cm stort. Dag 3 kliar det och går hål. Ur det rinner det klar vätska, ibland varigt. Varit till akuten i omgångar och till slut fick vi veta att vi ska smörja in bettet på en gång med hydrokortison, som säljes på apoteket, några gånger per dag + ev allergitabletter . Vi tog en allergitablett en gång och då blev han så konstig och ville bara sova.Så vi tar inte det längre utan bara smörjer.
Förresten Livetsgåva
vad fick ni för medicin? Vi är väldigt nöjda med hydrokortison men jag blir nyfiken på vad ni fick. Det kanske är bättre med medicinen då den verkar fortare då min son oftast får betten på benen så att han får svårt att gå och i byxlinningen så att byxorna skaver på bettet. Han får även svårt att sova i några dagar.
Jo dotterne dån. FÅR STORA myggbet bara en mygag biter. Kör oxå Xylocain.