• Helennnna

Vart handlar ni ert smink? Är det bara jag som handlar billigare smink på Lindex ex?

Jag brukar handla smink på HM eller Lindex oftast när jag är iväg å shoppar lite kläder.
    Nu har jag foundetionen - Loréal infallible (rött lock, glasflaska)169:- tror jag.
    Mascaran - Maxfactor 2000 Calorie (svart med guld text)100:- tror jag det va
    Pudret - IsaDora velvet touch compact powder. 195:- om jag inte minns fel.

Känns som om det bara är jag som köper sånt av er här på familjeliv? Hur har ni råd att köpa en foundation för 400?

• Svar på tråden Vart handlar ni ert smink? Är det bara jag som handlar billigare smink på Lindex ex?
  • Caranlachiel

Jag köper allt mitt på Kicks, där finns märkena jag gillar. Köper ofta på H&M också - i alla fall ögonskuggor för de är billiga och har roliga färger. Fast man får använda lite vatten med dem för pigmentet är väldigt dåligt...

Såhär gör jag jämt. Köper billiga saker som kanske inte håller så länge - då får man ju anledning att byta ut dem snart.

Vecka 13 - and counting!
  • KhiraLi

Everyday minerals. Med dagens kurs i dollar blir en fullstor mineral foundation ca 78kr. Går att få 10 st ögonskuggor för 110 kr. Mycket bra kvalité och frakten brukar hamna på 30-65 ca.

• smaragden

handlar enbart naturkosmetik..inga kemikalier på mitt ansikte eller min kropp...mitt barn får oxå schampo och lotion fritt från kemikalier...skulle aldrig köpa deo med aliminum som det är i de flesta man köper på billighetsaffärer..nej tack till bröstcanser..lymfan sitter i armhålan..

• Fluffguf

Jag använder både dyra och billiga märken, lite beroende på vad det är för produkter. Jag satsar på bra hudvård (just nu använder jag mest clinique), men mycket annat kan man fynda. En hel del av det billigare sminket håller i stort sett samma klass som dyrare, det gäller bara att veta vad man ska köpa
    Jag använder också everyday minerals, ett paket därifrån med 6 produkter som man plockar själv (foundation, borstar, rouge, puder osv) kostar ungefär 35 dollar, så det är inte alls dyrt.
    Annars är ju ett hett tips tradera, jag har köpt en del dyrare märkessmink billigt där, även helt nya oöppnade varor!

Life's beautiful with Fluffguf
  • Minikatt

Jag gör som du TS, köper allt mitt sminkt på typ Lindex och H&M. Nästa mascara ska jag dock köpa Diorshow och den är ju lite dyrare men superbra!

• smaragden

vill heller inte vara med att bidra till djurförsök..därför naturkosmetik..

• Yes I am

mestadels Body Shop men ibland slinker det ner något från HM också.

Svar på tråden Vart handlar ni ert smink? Är det bara jag som handlar billigare smink på Lindex ex?