• EÅG

Var säljer man bäst gamla mynt i Helsingborg med omnejd?

Har fått en hyfsat stor myntsamling i min ägo. Denna vill jag snarast sälja.

Var därför idag hos mynthandlare J D Pedersen som kunde ge mig 700 kr för den, men han tyckte inte att jag skulle anta hans bud då han ansåg samlingen vara värd mer än så egentligen.

Därför undrar jag nu om någon vet var i Helsingborg med omnejd man kan sälja denna samling och få ett hyfsat pris för den?

Att sälja på auktion känns rörigt och svårt...

Alla tips emottages tacksamt!

• Svar på tråden Var säljer man bäst gamla mynt i Helsingborg med omnejd?
  • thak01

Hej
    Gissar att detta inlägg inte gäller för dig längre men för de som letar tänkte jag bidra med information för de som bor runt Helsingborg.

Där finns en seriös myntklubb (HBG's Myntklubb) som jag själv använder och uppskattar mycket.
    Har sålt såväl egna som andras mynt och sedlar denna väg en tid och det fungerar jättebra.

Ett mail till [email protected] och ställ de frågor du behöver svar på eller bara få reda på hur du skall gå till väga för att få med mynt på deras månatliga myntauktion.

Själv levererar jag de mynt jag vill sälja till en person i styrelsen och sen inväntar jag auktionsdagen för att kort därpå få en lista med de belopp just dina mynt gick för och du får tillbaka det som ev inte blev sålt.

Givetvis kan man vara med på auktionen om man vill. Har själv varit där.
    /Thomas

Svar på tråden Var säljer man bäst gamla mynt i Helsingborg med omnejd?