• Papayia

Vad händer med mina fingertoppar?!

Så jäkla konstigt.
    Undrar bara om nån känner igen detta underliga fenomen?
    Huden på mina fingertoppar drar ihop sig eller vad jag ska säga. Helt plötsligt känner jag hur det typ drar till och så kollar jag, då är de skrunkliga på fingerblomman som på en gamling. Sen går det bort. Återstår dock ngra ytliga små veck som inte varit där innan.
    (Är inte uttorkad)

Mamma till Alex
  • Svar på tråden Vad händer med mina fingertoppar?!
  • Papayia

Men jag är inte kall om händerna...

Mamma till Alex
  • isisisis

Jag hade också så förut...var inte heller kall.men vart lite kall just på fingertoppen just då.

Ofta när jag körde bil.

Det höll på ett par minuter eller så...nu har jag inga sådana känningar längre,sedan jag slutade röka.

• Papayia

Va "skönt" att höra tt fler än jag har konstiga fingertoppar.
    Ofta händer det när jag är ute  med baarnvagnen. Men även inne och när jag är varm om händerna. Röker inte... Kollade du upp det då?
    jag tror ju inte att det är farligt, men det hade varit intressant att veta vad som händer.
    Tack för ditt svar

Mamma till Alex
  • studentbruttan29

Kallas för typ "likfingrar" eller nåt sånt inom branschen men jag är inte 100% säker på det..men det ser obehagligt ut när hon får det!!

isisisis skrev 2008-09-11 17:39:33 följande:
    Det låter som mina symtom.
  • Papayia

likfingrar... Muuums

Tror inte att det är vad jag har för de blir inte vita eller blå, snarare är de nog lite rödare än vanligt...inget påtagligt  men kanske lite åt det hållet.

Mamma till Alex
  • studentbruttan29

Det måste ju vara någon form av blodcirkulationsbrist eller så. Hur är din hälsa i övrigt?

Papayia skrev 2008-09-11 17:44:48 följande:
    likfingrar... MuuumsTror inte att det är vad jag har för de blir inte vita eller blå, snarare är de nog lite rödare än vanligt...inget påtagligt  men kanske lite åt det hållet.
  • isisisis

Mina vart definitivt lite blekare iaf.

men "anfallen" varade inte så länge.

Väldigt obehagligt dock

Svar på tråden Vad händer med mina fingertoppar?!