• Hägris

Strikta LCHF-tråden

Här samlas vi som kör med strikt LCHF-kost av olika orsaker.

Här hittar du tips och svar på frågor:
    kolhydrater.ifokus.se/
    www.kostdoktorn.se/wp-content/2008/03/dr_dahl...
    blogg.passagen.se/dahlqvistannika/
    airamsmat.webblogg.se/
    lchf-kost.blogspot.com/
    www.kostdoktorn.se/
    www.skaldeman.se/
    www.fettskramd.se/
    www.fetmaparadoxen.se/
    www.ravnskov.nu/svcholestero

Här är vikttråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m34507967.html

Receptråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35055320.html

Vad du har ätit-tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35990485.html

För er som funderar på att börja, vill fråga om nybörjarsaker, kör "halv"LCHF eller vill diskutera om LCHF är bra.... Här är tråden för er:

LCHF tråden 3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-11 19:08
    Tråden är ämnad för alla med en kunskap om vad LCHF innebär. Det finns en jättebra tråd för alla som inte kör strikt eller har nybörjarfrågor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-12 13:00
    home.brikks.com/xje00/health/om_kosten.htm en av mina favvolänkar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 18:32
    www.familjeliv.se/Bloggar-4-51/b104874.html

Min lchf-blogg med recept säg till så lägger jag till er så kan ni oxå fylla på.

• Svar på tråden Strikta LCHF-tråden
  • Marlene B

Fick första inlägget.

• Hägris

så ja hoppas att länkarna funkar ...

Jag har allvarligt funderat på att köpa en våg, jag hatar dom men jag börjar vara bra nyfiken på om det rör på sig alls, jag har varit och hattat runt med möten och jobb och dyl så jag har nog ätit alldeles för lite fett ett bra tag nu, och jag fryser, är trött lite allmänt låg...

Men SUUUUUUUG!
  • leende guldbruna

ja jag hoppar väl hit!!
    tror jag e helstrikt.
    inte fuskat med otillåtna grejjer än iaf-tror jag???

hållt på sen 2 /8 gått ner 8,5 kg -20 kvar

• Marlene B

Hägris: Oj, har du inte vägt dig? Hur länge har du hållit på? Känns kläderna lösare?

leende: Oj 8,5 kg på en månad det är mycket

• fatsoo

Är inne på min fjärde dag och har inte trappat ner innan så de är tufft med helstrikt. Men de ska gå. Såg en toblerone igår och jag fick verkligen tvinga mig förbi. Är så kissig hela tiden. Är de en biverkning?

• leende guldbruna
    Svar på #4
    tycker du?? jag tycker det går saktaaaaa.

men nä det e ok ändå .jag e lite så där att jag helst skulle ha gått ner alla 30 kg på en v

folk säger att det syns men jag märker inget på kläderna.

räknar ni 70 % choklad som fusk?

jag har tjatat ihjäl mig i andra tråden att det går lätt skulle hittat skaldeman för 20 kg sen.
    HÄGRIS: hur klarar du att inte väga dig?? jag gör det typ varannan dag.
  • fatsoo

En fråga till. Läste om turkisk youghurt blandat med keso och grädde. Kör ni det? Provat men får bara i mig några skedar. Mätt till lunch så de räcker kanske? Svårt för att få i mig omelett på morgonen.

• leende guldbruna
    fatsoo skrev 2008-09-11 18:32:39 följande:
    En fråga till. Läste om turkisk youghurt blandat med keso och grädde. Kör ni det? Provat men får bara i mig några skedar. Mätt till lunch så de räcker kanske? Svårt för att få i mig omelett på morgonen.
    nä men däremot turkisk med grädde å några bär.mätt ett bra tag å gott
  • Livshlädje

Hoppar oxå med här!

fatsoo skrev 2008-09-11 18:28:48 följande:
    Är inne på min fjärde dag och har inte trappat ner innan så de är tufft med helstrikt. Men de ska gå. Såg en toblerone igår och jag fick verkligen tvinga mig förbi. Är så kissig hela tiden. Är de en biverkning?
    Ja, man blir av med mycket onödigt vatten i början, som kolhydraterna tidigare bundit kvar i kroppen - och vatten som ska ut=kiss!
    Om du inte kan njuta av det du har, hur skulle du då kunna vara lyckligare med mer?
  • Linda1976

Jag också. Är trött på prat om frukt och kex och minimjölk

Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
Svar på tråden Strikta LCHF-tråden