• Pajsarn

Efterlyser jätterolig rörelsemusik!

För säkert 10 år sen hade vi en jätterolig musikskiva på vår förskola med en massa rörelsesånger som barnen fullkomligt älskade, även vi vuxna.
    Så här går de låtar jag minns..."Hoppa, hoppa, hoppa, hoppa, hoppa. Hoppa, jag kan inte stoppa. Hoppa hoppa hoppa hoppa hoppa jag känner att jag bara måste hoppa..."
    " Hundra hundar går på promenad, hundra hundar i en lång lång rad..."

Är det ngn som känner igen den? Vad hette skivan och vart får jag tag i den?!

• Svar på tråden Efterlyser jätterolig rörelsemusik!
  • Pochahontas

Det där med hundra hundar känner jag igen... Undrar om det inte är nåt med Thomas o Jujja Wislander - eller vad dom nu heter.

Använd Google, för sjutton!!! www.google.se
  • Rosenbarn

Miniröris är toppen- den köper man hos friskis och svettis /tror de går även via deras hemsida. Jag har köpt den till jobbet- förskola och alla barn störtdiggar de. Underbar finns 1 och 2 och sedan finns de för äldre barn också, men minns inte vad de heter.

• Linny

Mora träsk, live på cirkus

Det finns gamla filmer med dem, men de är tråkiga. Detta är ett liveframträdande, med massa barn också. Alla favoritsångerna med rörelser. Min son ÄLSKAR den!

• Linny
    Linny skrev 2008-09-12 13:54:50 följande:
    Mora träsk, live på cirkus Det finns gamla filmer med dem, men de är tråkiga. Detta är ett liveframträdande, med massa barn också. Alla favoritsångerna med rörelser. Min son ÄLSKAR den!
    ja en dvd alltså..
  • drea

mamma mu har ju många rörelsesånger! den kommer jag i håg från när jag själv gick på dagis!

• tjolahopp81

Hundra hundar finns med på ett ganska gammalt kassettband från UR.

Hoppa-sången finns på en kul cd som heter "Klara färdiga gå".

• mammatillpojkar

vi har 3 dvd:er med mora träsk som sonen har uppskattat sen han va 1 år! kanon bra, han älskar att sjunga och dansa till dom och har lärt sej dom flesta rörelserna till sånger från mora träsk!!

• memlan
    Pajsarn skrev 2008-09-11 18:33:09 följande:
    För säkert 10 år sen hade vi en jätterolig musikskiva på vår förskola med en massa rörelsesånger som barnen fullkomligt älskade, även vi vuxna. Så här går de låtar jag minns..."Hoppa, hoppa, hoppa, hoppa, hoppa. Hoppa, jag kan inte stoppa. Hoppa hoppa hoppa hoppa hoppa jag känner att jag bara måste hoppa..." " Hundra hundar går på promenad, hundra hundar i en lång lång rad..."Är det ngn som känner igen den? Vad hette skivan och vart får jag tag i den?!
    Skivan du söker heter "KLARA färdiga GÅ!"
    Den är utgiven av Svenska gymnastikförbundet
    Adress och telefon som står på den tillhörande boken är:
    Idrottens Hus, 123 87 Farsta.
    08-605 60 00
    Vet inte om de är aktuella, men du kan ju kolla.
  • Einstein
    Rosenbarn skrev 2008-09-12 13:53:24 följande:
    Miniröris är toppen- den köper man hos friskis och svettis /tror de går även via deras hemsida. Jag har köpt den till jobbet- förskola och alla barn störtdiggar de. Underbar finns 1 och 2 och sedan finns de för äldre barn också, men minns inte vad de heter.
    För äldre barn heter det bara Röris, men de måste man gå utbildning på friskis för att få köpa. De riktar sig dessutom mest till skola och fritids. Fast jag tror att man kan gå utbildningen även som privatperson.

web.friskissvettis.se/karlstad___528.aspx
  • Einstein
    Svar på #12
    Äh, länken fungerade inte. Fast det kostar i alla fall 275 kronor i karlstad och då får man även skivan. För mer information, kolla friskis hemsida.
Svar på tråden Efterlyser jätterolig rörelsemusik!