Present till nyblivna föräldrar?
Min kompis har precis fått barn och jag vill INTE köpa kläder till dem. Har redan gett dem en del plus att alla andra kommer att köpa det.
Behöver nu ideer på vad annat jag kan köpa/göra för dem?
Min kompis har precis fått barn och jag vill INTE köpa kläder till dem. Har redan gett dem en del plus att alla andra kommer att köpa det.
Behöver nu ideer på vad annat jag kan köpa/göra för dem?
massage uppskattas nog..
Jag vet vad jag kommer att uppskatta ifall mina vänner ska ge presenter - Den som kommer med kinamat får en kram!
(Eller pizza, eller hembakta bullar...)
Ja, föräldrarna hade säkert uppskattat en fin korg med olika sorters kaffe och god choklad/kakor! Kolla i kaffebutiker.
Vi fick en kul grej av några kompisar, en överlevnadspåse för nyblivna föräldrar. Fullt med choklad, chips, läsk etc som man kunde bli sugen på men inte hade ork att gå ut och handla sådär i början.
Vi brukar köpa ett litet startpaket
En väska med:
Ett pkt blöjpr
våtservetter
Tvättlappar
Napp
Nappflaska
Badtermometer
Kam
Bitring
Snuttefilt
Skallra
Body
Strumpor
Babyolja
Haklapp
Babypuder
o.s.v. o.s.v.
De flesta saker har de kanske köpt redan, men det är ju saker som går åt ändå. Vi brukar få uppskattande miner och "ljud" när vi kommer med våra väskor. Så jag antar det uppskattas. Vi fick det själva av min bror och hans fru när Klara föddes (det var så ideen väcktes) och det var jättebra
Kanon bra ideer tackså jätte mycket.
Överlevnadspåse låter som en rolig present.
Någon som har fler förslag? :)
Inga grejer till barnet utan mer till föräldrarna!
Korg fylld med: Matlådor, presentkort, frukt, böcker om bebistiden, filmer, godis och fikabröd, en bok att skriva i om första tiden med bebisen mm.