• Grannen

Kort frisyr men så feg.

Ska man våga klippa av sig håret och skaffa en riktigt kort frisyr? Har fall på håret, lockigt om jag anstränger mig och annars mer rakt.

• Svar på tråden Kort frisyr men så feg.
  • MaddeMamman

Jag har inte ångrat att jag klippte av mitt.

Tandkräm på min spegel.
  • Grannen

Hurdan frisyr har du nu?

• Fille Fjonkan

Ja, varför inte? Det växer ju ut igen

Det jag tyckte var lite besvärligt med kort frisyr var dels att den behövde fixas betydligt mer än mitt långa hår som jag inte ids göra mer med än att borsta det efter dusch. Och dels att man behöver klippa sig rätt ofta för att faktiskt ha en frisyr.

Våga! Det är ju roligt med omväxling. Och trivs du inte i det kan du spara ut håret igen och veta att du i alla fall har provat

/ Fille med Kisen -03, Tösen -05 & Pysen -07
  • Grannen

Men får man inte panik när det växer ut?

• MaddeMamman
    jagså här
    Tandkräm på min spegel.
  • Fille Fjonkan
    mumlin skrev 2008-09-11 21:04:03 följande:
    Men får man inte panik när det växer ut?
    Panik? Njäe, inte vad jag minns

Men man får ju chansen att pröva på en del lite halvkorta och senare halvlånga frisyrer på vägen...
  • Grannen
    Svar på #5
    Fint! Skulle nog inte fungera på mitt hår, för mkt fall i det för det.
  • Fille Fjonkan
    mumlin skrev 2008-09-11 21:19:18 följande:
    static.flickr.com/139/322777982_63ef6a0d88_o....Vad tycker ni om den här?Vill eg. ha ännu kortare men min man är lite livrädd! Fast stöttande...
    Fin, tycker jag. Men jag anar lite fixande på morgonkvisten...
  • Marma

Kan inte bli mer än fel o nu är det ju nästan perfekt årstid då du kan ha mössa i 6mån o låta håret växa igen om du inte nöjd. Själv rakade jag skallen förra året o aldrig ångrat mig...hade halva ryggen ner innan....:) slippa allt skötande...hinner kanppt ur duschen innan det torkat...:D

• MaddeMamman

jag är lockig när det är långt och vid denna längden är det fall

Tandkräm på min spegel.
  • Grannen

Får nog kolla in hos frissan i morgon och fråga om hon tror att frisyren skulle fungera på mig. Tror att hon är ärlig.

Svar på tråden Kort frisyr men så feg.