• Äldre 11 Sep 21:19
    44266 visningar
    15 svar
    15
    44266

    Vad ska jag ge pappa i 50-års present??

    Som rubriken lyder, vad sjutton ska jag ge min älskade far på hans 50-års dag om några veckor??

    Han gillar inte att fylla år, han gillar inte att bli uppvaktad så det snällaste igentligen, är att låta honom vara och bara umgås, men det kan man ju bara inte, nåt måste jag ju ge honom!

    Han vill inte ha resor, smycken och onödiga prylar men jag kan tänka mig att han skulle gilla att få uppleva nåt häftigt, men vad och när??

    Jag har vart inne på att ge honom nåt sånt här

    http://www.coolstuff.se/Formel_1_i_Monte_Carlo

    Men inte sjutton har jag 41 930:-

    Jag vill ju inte ge honom nåt mesigt heller, ska det var en upplevelse så ska det vara en upplevelse, inte nått futtigt!

    Så snälla ni, hjälp mig nu och var idésprutor!


    Frågar man inget, får man ingenting veta!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-11 21:31
    Idéer på prylar mottages tacksamt med, det hade ju vart det enklaste om det är någon som kommer på nåt bra!
  • Svar på tråden Vad ska jag ge pappa i 50-års present??
  • Äldre 11 Sep 21:23
    #1

    mina föräldrar fick flyga ballong resp rida islandshäst på fjället när de fyllde 60.

  • War
    Äldre 11 Sep 21:27
    #2

    Jaga rätt på nån butik som har fyrverkerier i lager, sen spränger du bort farsans hus vid 12slaget.

    Börja med några feta knallar så han vaknar och dra sen en stor bomblåda.
    Sen när gubben är uppe så får han ett schysst rör med Whiskey.

    Uppvaktade min far på detta sättet när han fyllde 60, mycket uppskattat.

  • Äldre 11 Sep 21:30
    #3
    War skrev 2008-09-11 21:27:11 följande:
    Jaga rätt på nån butik som har fyrverkerier i lager, sen spränger du bort farsans hus vid 12slaget.Börja med några feta knallar så han vaknar och dra sen en stor bomblåda.Sen när gubben är uppe så får han ett schysst rör med Whiskey.Uppvaktade min far på detta sättet när han fyllde 60, mycket uppskattat.
    Mmm, ska noga överväga detta...
    Frågar man inget, får man ingenting veta!
  • War
    Äldre 11 Sep 21:38
    #4
    Fyrklovern skrev 2008-09-11 21:30:29 följande:
    Mmm, ska noga överväga detta...
    Inget som hindrar att du skjuter salut OCH köper honom en upplevelse förstås.

    Måste gubben ha nåt actionbetonat då ? Skulle han inte uppskatta en Yasuragihelg på Hasseludden ?
  • Äldre 11 Sep 21:40
    #5

    Vi gav min pappa rallykörning i 60års present.

    www.liveit.se/upplevelser/10070/
    Kanske inte just från den här men något liknande. Mycket uppskattat.

  • Äldre 12 Sep 07:19
    #6
    War skrev 2008-09-11 21:38:35 följande:
    Inget som hindrar att du skjuter salut OCH köper honom en upplevelse förstås.Måste gubben ha nåt actionbetonat då ? Skulle han inte uppskatta en Yasuragihelg på Hasseludden ?
    Tror det måste var lite mer "fart" på grejerna
    Frågar man inget, får man ingenting veta!
  • Äldre 12 Sep 11:36
    #7

    en whisky från hans födelseår om han gillar whisky?

  • Äldre 12 Sep 12:37
    #10

    En klassiker är ju annars att hoppa fallskärm!


    Om du inte KAN fota, så låt för helvete bli att sno andras!
  • Äldre 12 Sep 13:39
    #12
    Lena skrev 2008-09-12 11:36:53 följande:
    en whisky från hans födelseår om han gillar whisky?
    Åhh, det var ju häftigt, hur får man tag på en whisky från 1958?? Någon som vet?
    Frågar man inget, får man ingenting veta!
  • tottal­isa
    Äldre 12 Sep 13:55
    #13
    Fyrklovern skrev 2008-09-12 13:39:03 följande:
    Åhh, det var ju häftigt, hur får man tag på en whisky från 1958?? Någon som vet?
    Tror att du kan fråga på systemet. Jag (som är gift med födelsedagsbarnet) tror att det skulle uppskattas.
    Man ska inte ha tråkigare än man kan stå ut med.
  • Äldre 12 Sep 15:47
    #14
    tottalisa skrev 2008-09-12 13:55:31 följande:
    Tror att du kan fråga på systemet. Jag (som är gift med födelsedagsbarnet) tror att det skulle uppskattas.
    Har precis fått svar från systemet... Fanns inte, inte ens att beställa, hur ska man då kunna få fatt i det??
    Frågar man inget, får man ingenting veta!
  • Winelo­ver
    Äldre 12 Sep 16:06
    #15

    Man kan importera från vilken land som helst i Europa. EU du vet.

    Men var man kan hitta det vet jag inte, men någon site i Skottland borde väl ha det?

  • War
    Äldre 12 Sep 19:55
    #16

    Precis... går ju att jaga via nätet... Syster fyllde 40 nyss och kusin landade en flaska vin från 1968 åt henne.

    Fanns hos en samlare i Sverige.

  • Äldre 12 Sep 22:07
    #17

    Gör en tidskapsel med grejor från 1958, det fick jag nu när jag fyllde år. en DVD film med en film från 1958, en tidning från 58 o.s.v. det var jättekul.

    Annars leta upp ett recept på festmat som var populär 1958, skriv ner receptet snyggt. Köp alla ingredienser och ge en matkorg som han och hans respektive får laga tillsammmans som en romantisk kväll med tidstypisk tillbehör, glas, bestick och porslin.

  • Äldre 12 Sep 22:24
    #18
    Virriga Vera skrev 2008-09-12 22:07:08 följande:
    Gör en tidskapsel med grejor från 1958, det fick jag nu när jag fyllde år. en DVD film med en film från 1958, en tidning från 58 o.s.v. det var jättekul.Annars leta upp ett recept på festmat som var populär 1958, skriv ner receptet snyggt. Köp alla ingredienser och ge en matkorg som han och hans respektive får laga tillsammmans som en romantisk kväll med tidstypisk tillbehör, glas, bestick och porslin.
    Smart, det ska jag testa, det skulle han nog kunna uppskatta, gamle farsgubben!
    Frågar man inget, får man ingenting veta!
Svar på tråden Vad ska jag ge pappa i 50-års present??