• Solen73

Vilken är bäst, Naturdiet eller Nutrilett?

Skriv gärna dina erfarenheter. Smak? Effekt mm.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken är bäst, Naturdiet eller Nutrilett?
  • MammasälskadeMinna

Inget av det funkar.

• Solen73

det ensamt hjälper väl inte utan man måste ju röra på sig och äta bättre.

• Max mamma

Jag har inte prova naturdiet-vad e d?
    Nutrilett funkar på mej,men somsagt MED motion å även tänka på vad man stoppar isej utöver.

• MammasälskadeMinna
    Tjugosex skrev 2008-09-11 21:50:53 följande:
    Inget av det har fungerat på mej eller någon jag känner..Dock, kan man gå ner, men slutar du med drycken går du upp igen..
    jepp
  • MamaKajsa

jag tycker nutrilett smakar bäst av de två.
    o visst kan man nå fantastiska resultat.

Max, Hugo, Leo, Axels mamma.
  • denna där
    Svar på #1
    emmashallon skrev 2008-09-11 21:25:31 följande:
    Inget av det funkar.
    På vilket sätt funkar de inte?
    Ge fågeln mat....Ge undulaten mat...
  • denna där

Nutrilette!
    Naturdiet smakade inget vidare och var svårlösligt!
    Nutrilette är väl inte så där wow i smaken den heller men helt klart godare...och så gillar jag deras "bars" naturdiets var inte alls goda...förrutom den där godis snacket dom hade...den var gudomligt god på fredagkvällen när man "unnade" sig fredagsmys hehe!

• denna där
    Svar på #4
    Tjugosex skrev 2008-09-11 21:50:53 följande:
    Inget av det har fungerat på mej eller någon jag känner..Dock, kan man gå ner, men slutar du med drycken går du upp igen..
    Per automatik? För fettet du gjort av med gömde sig i en liten nutrilettesensor i kroppen och när man slutade med nutrilette signalerade den att människan lagt av med vår diet, släng tillbaka fettet?
    Eller kan det vara så att man kan gå ner i vikt med pulverdieter och behålla vikten eller är det omöjligt?

För jag har nämnligen en väninna som via viktenheten på sjukhuset, alltså med deras råd och stöd gick ner 30 kilo genom att dricka just nutrilette...

Sen så är det ju så att om du går ner i vikt och sedan börjar äta på exakt samma sätt som du gjorde tidigare, ja då säger det ju sig självt att man går upp i vikt igen...med tanke på att just det sättet att äta gjorde att man var tvungen att börja med dieten så att säga...

Vill man bara gå ner 3 kilo ja då blir man glad första veckan man använder en pulverdiet för då rasar man i vikt. Dock i vätska...slutar man med dieten kommer vätskan tillbaka och man går upp i vikt igen...så vill man gå ner 2 kilo bör vågen stanna på typ 4 kilo när man lägger av för 2 kommer komma tillbaka ganska snabbt. dock inte i fett utan i vätska.
    Detta gäller förövrigt alla dieter och inte bara pulverdieter...
  • Flickan Gud Glömde

Jag har gått ner 45 kg av pulverdiet, inte gått upp ett gram.
    Det var 3 år sen jag gick på den.

Nutrilett om jag måste välja, men jag föredrar Alevo framför allt.

Svar på tråden Vilken är bäst, Naturdiet eller Nutrilett?