• Lilltösa

Weekend på hotell med bebis?

Någon som varit på typ herrgårdsweekend och haft med sig sin bebis. Ok, det är väl mysigast att bara vara med sin man på sån romantisk weekend, men jag tycker det kunde vara mysigt att vara hela familjen oxå någon gång. Är detta ok på såna slott/herrgårdar eller kommer folk kolla snett på en? Någon som varit på något mysigt ställe och haft bebis med sig? (Oj vad långt det blev .

• Svar på tråden Weekend på hotell med bebis?
  • Norahs mamma

*puffar* vill oxå veta!!
    SVARA NU!

• JMME

Vi var på Elite Plaza i Göteborg när Maja var 4 månader. Det är ju ingen herrgård eller slott, men ett väldigt fint och femstjärningt hotell och det var absolut inga problem att vi hade bebis med oss. Säg till i förväg att ni har bäsen med er så fixar säkert personalen så att ni kanske kan bo "ostört". Ha så kanonmysigt!!!

• Lilltösa

Tack för tipset, puffar lite till och hoppas på fler tips!

• vilsen

Vi bodde på Freys hotell i Stockholm några dagar när Lillis var 5-6 månader. Gick jättebra fast jag var ensam en stor del av tiden (mannen var på konferens hela dagarna). Inte så romantiskt, men jättemysigt ändå och jag och Lillis pratade med "alla", såväl personal som gäster. Sverige är ett barnvänligt land!

• Wingbrud

Vi var på Loka Brunn spa när Linnea var fem månader. Det var inga problem. De hade till och med satt in en spjälsäng i vårt rum!
    Lycka till!

• Lilltösa

Tack för tipsen, Loka Brunn lät inte helt fel!

• S med 2

Vi bodde en långhelg på Bjertops slott då Emma var 4 månader. Vi hade ett paket..."romantik på slottet"...helt underbart!! De hade ställt in barnsäng vid "vår" säng. Vi var även ditbjudna av svärföräldrarna då Emma var 8 månader och Carin 2½ år...vi var då där med dem och svägerska med fam. på julbordsweekend. Vi har varit väldigt fint mottagna båda gångerna och det har inte varit några som helst problem med att vi haft små barn med, snarare tvärtom..personalen har älskat att ha små knattar att gulla med. Vi hade faktisk bärhjälp till Emma under en midda , de kom och hämtade henne med ut i köket så vi fick äta i lugn o ro. TACK!!

Jag gillar att bo så med barnen...naturen och miljön är helt otrolig.

Svar på tråden Weekend på hotell med bebis?