• Alvi

Jag vill klippa mig... men jag vill ju spara ut håret... men det är ju så slitet... men jag vill ju ha det långt... Ååh...

Jag har hår till skuldrorna nu... ungefär... Halva håret är slingat och överfärgat och man ser skillnanden rätt tydligt. Det är även slitet (=yvigt) kanske 5 cm i topparna, om inte mer... vet inte, jag är ju ingen frisör...

Sparar ut just nu och vill verkligen ha långt hår. Har haft kort hår förut, men har alltid börhat vantrivas efter nån/några månader, för jag känner mig så maskulin på nåt vis...

Men nu är jag sugen på att klippa mig kortare! Kanske nån page-aktig variant... Men känner jag mig själv kommer jag att ångra mig! Hur ska jag göra?!

(Klipp dig! Det växer ju ut!" accepteras inte som argument för att jag ska klippa mig... Ni får komma med nåt bättre! )

Once you try menskopp you´ll never go back!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-11 21:49
    Två bilder...

sisu.blogg.se/images/2008/picture-164_15967597.jpg

sisu.blogg.se/images/2008/picture-285_9614972.jpg
  • Svar på tråden Jag vill klippa mig... men jag vill ju spara ut håret... men det är ju så slitet... men jag vill ju ha det långt... Ååh...
  • Minikatt

Jag tänkte som dig, men så kom jag på att ett kortklippt hår med kvalité är mycket mycket mycket snyggare, än ett långt slitet hår. Om inte håret är snyggt i sig, vad är det då för mening med att ha det långt?

• Alvi
    Minikatt skrev 2008-09-11 21:47:45 följande:
    Jag tänkte som dig, men så kom jag på att ett kortklippt hår med kvalité är mycket mycket mycket snyggare, än ett långt slitet hår. Om inte håret är snyggt i sig, vad är det då för mening med att ha det långt?
    Hmm... sant... Men om man vantrivs då..??! Jag VILL ju... men jag vill samtidigt inte gå och ångra ångra ångra mig...
  • Blå Flygare

Jag har fått lära mig att när man spar ut håret ska man klippa sig var 8-9:e v, inte mer sällan, för då får man bara klippa v mer hår och det tar längre tid. Om håret är så slitet som du beskriver så låter det som läge att kapa en bra bit och smått börja om.

• Alvi
    Blå Flygare skrev 2008-09-11 21:52:01 följande:
    Jag har fått lära mig att när man spar ut håret ska man klippa sig var 8-9:e v, inte mer sällan, för då får man bara klippa v mer hår och det tar längre tid. Om håret är så slitet som du beskriver så låter det som läge att kapa en bra bit och smått börja om.
    Jaadu, de där ynka veckorna, man hinner ju knappt resa sig ur frisörstolen innan det är dags att gå dit igen ju...!

Kanske kanske skulle man klippa av sig allt ändå...! Lite spännande ju...!
  • Em00

Jag klippte "överhåret" kort, och sparade underhåret långt.
    Då blir det ju både och =)

Tyvärr hittar jag inte den bilden som jag klippte efter.. =/

• nilla 1972

leta upp en riktigt bra frisör som kan få fram en frisyr som passar ditt hår och ditt ansikte och den du är.
    ex. en rak o stel page passar inte en som är som ett yrväder eller farti, en tuffare frisyr passar då bättre. färg el toningar lyfter de flesta hår.
    många försöker tvinga sitt hår till en frisyr som håret inte vill ligga i. en bra klippning underlättar skötsel av frisyren.en frisyr som du kan ändra på med uppsättningar och olika stilar pga vad du vill ha för stunden.
    lycka till med din nya frisyr

• Alvi
    Em00: Men oj... det lät ju.... intressant.... Blev det fint alltsÅ??

nilla 1972: Jaa, lättskött får det absolut vara! Vill inte stå i mer än 3 minuter med håret per dag...! Tack för tipsen!
  • snobben

Jag klippte säkert bort 3-4 dm för några veckor sedan. En page som är kortare bak och lite längre fram. Har ett rätt runt ansikte så jag passar i en sån frisyr. Du ska fråga en frisör vad du kan tänkas passa i. Fast om du vet att du kommer ångra dig så är det väl kanske onödigt att utmana ödet. Klipp bort det som är slitet bara. Så kort blir det nog inte då

Styrkekram är inget bra ord.
  • Blå Flygare
    Alvi skrev 2008-09-11 21:53:03 följande:
    Jaadu, de där ynka veckorna, man hinner ju knappt resa sig ur frisörstolen innan det är dags att gå dit igen ju...! Kanske kanske skulle man klippa av sig allt ändå...! Lite spännande ju...!
    Nä, det är ju ett problem (nu sen man har barn). Tur jag inte spar på det, för jag kan inte ens komma ihåg när jag senast klippte det. Kan det ha varit till jul Eller klippte jag mig i våras Har ingen aning!
Svar på tråden Jag vill klippa mig... men jag vill ju spara ut håret... men det är ju så slitet... men jag vill ju ha det långt... Ååh...