• Mimmi69

Dottern har ätit idegran!

Vill bara skriva av mig. Har än en gång varit en dålig mamma och inte haft total koll. Var hemma hos en kompis och dottern på 3 gick ut och sparkade lite fotboll i väntan på att jag skulle klä på mig. När jag kommer ut har hon ätit bär från idegran. Visste inte ens hur idegran såg ut, men vet att den är giftig. Sa att hon ätit ett bär och enligt giftinformationscentralen är det ingen fara med ett bär. Vet att man inte alltid kan ha stenkoll, men det känns inget bra i alla fall!

• Svar på tråden Dottern har ätit idegran!
  • thissan

Äsch, värre saker har ju hänt.
    Du har verkligen inte varit en dålig mamma bara för det här!
    Det gick ju bra och hon mår ju bra, eller hur? Glad
    Hade det varit jag så hade jag inte ens noterat det, visste inte ens att idegran var giftig.

• guldplutt

har du pratat med giftcentralen och fått det svaret så är det säkert rätt. misstänker dessutom att du skulle sett en reaktion vid det här laget om det var ngt. men hade jag varit som du så hade jag hållit koll iaf under natten, bara för säkerhets skull.
    såvitt jag vet är idegran faktiskt ganska så giftigt, det brukade alltid varnas för att ha idegran i stallet när det skulle julpyntas, eftersom hästar kan dö av att äta den.

• Mimmi69

Enligt giftinformationscentralen bör man ge medicinskt kol om de ätit mellan 5-10 bär och mer än 10 bär så ska man åka till lasarett. Jag gav henne medicinskt kol, för säkerhets skull
    Guldplutt - Vad jag förstår så är hästar extra känsliga för idegran.

Svar på tråden Dottern har ätit idegran!