• Fru Sveden

Är det bara jag som alltid känner mig ivägen så fort jag går ut med barnvagnen?

Jag vet inte om det bara är jag som är löjlig eller vad det är, men jag är så jävla trött på att alltid känna mig i vägen så fort jag är ute med vagnen. Det är helt okey om man bara är ute och går och så där, men så fort man går på pendeltåget, tunnelbanan eller bussen så känns det som om var enda människa som redan är på transportmedlet i fråga stirrar eller tittar konstigt på en bara för att man är ute med vagnen. Visst jag hade kunnat sitta hemma och uggla hela föräldrarledigheten, men vad fan jag kan ju inte sluta leva bara för att jag skaffar barn.

Visst det kanske inte är jätte smidigt att åka tunnelbanan när det är rusningstrafik, men ibland så måste man ju och jag kan ju inte strunta i ett åka någonstans bara för att det är rusning just när jag skall åka. Självklart försöker jag undvika just rusningstider, men det går inte alltid och jag försöker ställa mig så att jag inte är i vägen så mycket, men när människor är så jävla puckade att de inte flyttar på sig så att jag kan ställa mig inne i ett hörn utan måste stå mitt i gången och bara är i vägen för allt och alla som skall av och på så anser jag att dom får skylla sig själv! Jag försöker att inte vara i vägen, men ibland funkar det bara inte. Och jag är nu jävligt trött på människors blickar och kommentarer till sina vänner och nästa gång jag hör att någon så mycket som mumlar att jag är i vägen så kommer jag med stor sannolikhet att få ett litet raseriutbrott!

Jag vet att jag är jävligt löjlig och att jag med stor sannolikhet överreagerar, men men.

Någon mer som känner på samma sätt?

• Svar på tråden Är det bara jag som alltid känner mig ivägen så fort jag går ut med barnvagnen?
  • cloudberry79

Ja, det är urjobbigt. Nu har jag satt stopp, tar bara vagnen om jag ska gå och handla något tungt, i övrigt bär jag sonen i sele, det är smidigt som tusan!

Skillz that Killz 10k+
  • vadermom

Jag känner igen mig som bara den och jag hatar när alla bara ska tränga sig före i den automatiska dörren när jag tryckt på knappen och ska in.
    Sådant får mig att morra och vilja skrika högt

• Fru Sveden
    cloudberry79 skrev 2008-09-11 23:50:51 följande:
    Ja, det är urjobbigt. Nu har jag satt stopp, tar bara vagnen om jag ska gå och handla något tungt, i övrigt bär jag sonen i sele, det är smidigt som tusan!
    Jag kanske skall testa det dock så tycker jag att det känns lite si så där att bära runt min son i selen när hans huvud inte riktigt är stabilt än, men det är väl kanske bara en vane sak
  • Fru Sveden
    vadermom skrev 2008-09-11 23:52:24 följande:
    Jag känner igen mig som bara den och jag hatar när alla bara ska tränga sig före i den automatiska dörren när jag tryckt på knappen och ska in.Sådant får mig att morra och vilja skrika högt
    Känner igen det där. Man kan ju inte ha bråttom till tåget eller så för när man kommer så skall ju alla vara tvungna att använda den bredare spärren för att komma in och ut. *suck*
  • Buttelina

jag kände lite så innan men jag skiter fullständigt i alla blickar nu för tiden. man är ju ännu mer i vägen när man har en tvillingvagn som jag har nu för jag fått barnen tätt . jag blickar bara tillbaka eller säger till folk att flytta på sig! jag har lika stor rätt att vara där med min barnvagn som alla andra utan barnvagn har!

• Pegasus

Jag undviker att vara ute i "rusningen" utan försöker gå på stan då det är lugnt. Måste jag åka annan tid så försöker jag lämna sonen med sambon el med barnvakt.
    Inte så att jag känner mig så mycket i vägen men jag stör mig enormt mycket på andra som är ute med barnvagn då det är mycket folk.

• vadermom
    Svar på #6
    Men om man ska störa sig på barnvagnar så kan man ju störa sig på rullstolar, rollatorer Osv, det är ju inte så att man skaffar en barnvagn bara för att det är kul och dom flesta sitter ju inte och planerar hemma, Nu ska jag ut i rusningstrafik med min barnvagn bara för att irritera dig.
  • o0Misan0o
    Pegasus skrev 2008-09-12 07:59:54 följande:
    Jag undviker att vara ute i "rusningen" utan försöker gå på stan då det är lugnt. Måste jag åka annan tid så försöker jag lämna sonen med sambon el med barnvakt. Inte så att jag känner mig så mycket i vägen men jag stör mig enormt mycket på andra som är ute med barnvagn då det är mycket folk.
    Så de med barn ska bara få vara ute med barnvagnar när det inte finns mycket folk ute?
    Det är ju inte alla som kan lämna barnet med någon när de ska nånstans, och det ska de inte behöva heller!
    Att hålla dej i handen när andra ser på är att visa något ingen annan kan få!
Svar på tråden Är det bara jag som alltid känner mig ivägen så fort jag går ut med barnvagnen?