• Märtanilsson

tatueringar??

vet inte om det här är rätt forum men får testa

jag funderar på att tatuera mig igen =)
    funderade på om ja skulle göra något på mina handleder som symboliserar mig och min dotter å vårat liv ihop men vet inte riktigt vad hmm

någon som har tips å förslag?

• Svar på tråden tatueringar??
  • vadermom

Jag har sett en tatuering på en pappa, han hade tatuerat in sina barns fotavtryck med namn under det var väldigt snyggt tyckte jag :)
    Avtrycken var från när dom var nyfödda

• Märtanilsson

jag tycker det där e jätte gulligt men vill nog ha på handlederna så det blir nog lite underligt sen så har ja min dotters namn i svanken finns bild i galeriet

• Märtanilsson

ja det va den står den för något specielt eller?

• vadermom

Den står för mor och dotter

• Märtanilsson

vart hittade du den ?

• vadermom

Jag hittade den när jag googlade på tattoos daughter den ligger i ett forum.
    Det kan ju inspirera till en personlig men jag tyckte det såg så fint ut när modern den större håller om dottern
    Jag sitter jämnt och letar efter min nästa tattis

• vadermom

Nej natti säger jag nu, hoppas du hittar en fin tatuering till dig.
    Hjälper gärna till och snokar runt lite

Mvh Anna

• Märtanilsson

ja jag får söka mer på google hehe ja ser du något hojta till sov gott å tack så mycket =)

• Märtanilsson

såna där märken som betyder olika saker inte kina tecken men typ såna vad ska man söka på ?? hmm

• Märtanilsson

ja det där skulle ju en idee att göra en på varje handled hm

• vadermom
    Svar på #13
    Det var väldigt vackra tecken också
  • Märtanilsson

ja det va det men e lite orolig för kinatecken pga av min brorsa va i japan eller någe sånt å fick höra där att dom inte står för det som det sägs

• vadermom

*s* Jag har skojat i många år om att min säkert betyder hamburgare eller något dyl.

Jag är inne och kikar på en kinesisk språklista nu och det var väldigt komplicerat, det finns många tecken för samma ord och ännu fler kombinationer.

Hua

• vadermom

Stackare det är bara jag som tjatar hål i huvet på dig här inne.
    Nu har jag kläckt det, länken jag skickade dig med tecknen stämmer det står för mor- dotter. Tecknet för mor är den som ser ut som en fykant med 2 prickar i och det andra står för flicka. När dom kombineras blir dom till mor och dotter.
    Och den kombinationen är den vanligaste som används men det finns även andra som betyder samma sak.

Jag kollade även min egen tatuering och det stämde att den betyder lejon och den gjorde jag på Roskilde festivalen så det vore dömt att misslyckas annars

Svar på tråden tatueringar??