• Sigurda

Pigmenstfläckar???

Kan man få pigmentsfläckar i armhålan???
    Ser skitig ut!!! Mörka små fläckar i hela armhålan. Har testat att byta tvål och deo men det funkar inte, har aldrig haft det förut och det har kommit nu under graviditeten. Nån som känner igen sig och vet hur man får bukt på det...

Mvh S

• Svar på tråden Pigmenstfläckar???
  • AfterEight

Ingen aning, men jag fick fler pigmentfläckar i alla fall under min förra graviditet - fast inte i armhålan!

• Sigurda

Så det är bara jag som har så... Hm...

• nuffnuff

Man kan få pigmentfläckar överallt på kroppen. När man är gravid är det vanligt att man kan få mer pigmentfläckar, men ser dom konstiga måste du ju kolla upp det. Men som sagt det är ett vanligt förekommande under graviditeten. Speciellt om man vistas i solen. När man väl har fått dom så är det tyvär svårt att få bort dom.

• Schohoo

Jag är öxå mörk i armhålan, så är jag inte i vanliga fall!
    Dessutom får jag små små leverfläckar på överkroppen, och dessa kan man pilla bort! Skitskumt.... Jag har inte solat, så det har inte med det att göra! Men kan väl vara hormonfläckar eller nåt sånt kanske!?!

♥♥♥ A 050611 + gravid i vecka 36! ♥♥♥
  • nuffnuff

Ja men man behöver inte vara i solen för att få dom, det är bara lättare att dom kommer upp vid solning å graviditet. Men vid graviditet så kan man få fläckar iaf, Ja det kan vara hormonfläckar. Jag håller på att plugga till Hudterapeut och är gravid, så min lärare har sagt att det är jätte vanligt vid graviditet

Svar på tråden Pigmenstfläckar???