• Anonym (sviken)

kan man vara otrogen och älska sin partner ändå?

Står nämligen inför avgörande av vårt äktenskap. Nu var det engångsotrohet, dvs, inte ett förhållande med någon annan. Han påstår att han älskar mig och vill vara med mig. Ni som varit otrogna, kan man vara otrogen trots att man älskar?

Jag vet inte längre om jag kan tro på vad han säger..

• Svar på tråden kan man vara otrogen och älska sin partner ändå?
  • Anonym

NEJ, är man kär är det helt omöjligt att vara otrogen!!!

• Yrslan

Jag skulle inte kuynna vara det, för mig är otrohet lika med att man INTE tar sitt förhållande på allvar. Visst kan man säkert fixa sitt förhållande trots otrohet, frågan är om man vill?? Det skulle inte jag vilja,men det är inte mitt liv utan ditt.

• Miot

Älskar man någon så går man inte och är otrogen.

• Suri

Ja, det kan man.

Låt inte detta förstöra ert äktenskap. låt det gå en tid, se vad som händer, ta en dag i taget. Man kan förlåta men det är svårt att glömma. Fast det blir lättare med tiden.

Älskar du honom?
    Vill du leva med honom?
    Har ni det bra annars?
    Är han villig att ge dig tid för att komma över detta?
    Vill han satsa på er?

Vill du "kasta bort" det ni har för att han betett sig som en idiot?

Många frågor...
    Men ja, man kan älska någon och ändå vara otrogen.

• Anonym (1)

Man kan älska, inget tvivel om saken.

Men däremot så finns det alltid något som påverkat valet att vara otrogen.

Det viktigaste nu är att han vet varför han var otrogen, så han kan reda ut dem känslorna som gjorde att han blev otrogen.

Du ska hantera att han varit otrogen och det kan ta lång tid.

Man blir osäker som utsatt för otrohet.

Jag blev det förra året dagen innan julafton, och jag har inte kommit över det ännu.
    Jag kan fortfarande vakna upp på nätterna utav att kallsvettas och på dagarna får jag dagdrömmar om det....

Det är upp till dig hur mycket du klarar av, för min del så jobbar jag på det varje dag med att sluta tänka på det.

Din man MÅSTE inse att detta tar tid, gör han inte det så kommer det bara bli värre.

• Anonym

Älskar man någon är man inte otrogen. Även om man har taskigt sex liv.. Om man älskar personen så pratar man om problemen och vill försöka.. inte går man och sätter på någon annan.. Och sårar den andra partnen.. hade min kille vatt otrogen hade jag fattat att han itne älskade mig.

• Gumlan

Jag tror absolut att man kan älska sin partner trotts att man är otrogen, otrohet har inte med det att göra. Min föredetta var otrogen mot mig och jag tvivlade inte en sekund på att det var mig han älskade ändå...

Om man nu är otrogen med någon och man inte älskar sin partner då borde man ju dumpa sin partner och gå vidare med den man varit otrogen med, det tyccker jag låter logiskt, men men jag kan ha fel Resonerade också så att man absolut inte kunde älska sin partner om man var otrogen, men jag har blivit flera erfarenheter rikare sedan dess...

• En lyckans tår i månens sken

Nej, det tror jag inte.

Svar på tråden kan man vara otrogen och älska sin partner ändå?