• MalinSofia

Huggies blöjor?

Var in på Willys igår och tänkte köpa med lite blöjor hem i förebyggande syfte.
    Kollade på Liberos blöjor och tänkte ta dom, sen såg jag att Huggies var lite billigare.
    Är det någon som har prova dom?
    Är dom bra? Just dom för spädbarn.
    Suger dom upp lika mycket som Liberos eller är det lätt att det rinner på sidorna?
    Är det bättre att köpa kvalitetsblöjor till en början?
    Har även hört att på Liberos första blöjor så finns det ett litet skydd mot naveln. Finns det även på Huggies?

Är väldigt ny i blöjbranschen så om det är någon som har testat lite olika är jag tacksam om ni skriver vad ni tycker.

• Svar på tråden Huggies blöjor?
  • helma

Vi har haft både Huggies och Coops egna märke och i mitt tycke är de minst lika bra som Liberos/Pampers. Kan inte påminna mig att jag sett något extra skydd för naveln i Liberos. Sedan blir ju en del barn röda av olika blöjor så är jättesvårt att säga något, sen är ju alla barn olika så detta med passform avgör ju lite om de kommer läcka eller inte. Man får helt enkelt prova sig fram.

Personligen tycker jag iallafall att många billigare blöjor är minst lika bra om inte bättre än "märkesblöjorna"

• camilladahlquist

de e kass suger inte upp bajset som pampers o libero

• MagnusPillan

Jag rekomenderar inte Libero iaf, hade pampers till min äldre och dom var toppenbra, prövade nu libero till min lilla å det var det sämsta jag varit med om, mitt tips är pampers, det är absolut dom bästa när dom är små (enligt mig då). Sen tycker jag huggies och coop är bra då dom blir lite äldre, kör dock fortfarande med pampers oftast till min son på 16 månader å är supernöjd.

• Myror i brallan

Coops och Huggies blir fortare blöta av kiss, de suger inte upp lika mkt som pampers eller libero.
    Libero har inga tillsatser iform av lotion i sina blöjor men de grynar av sig på barnets stjärt när de blir blöta... Pampers har bra passform är lite tunnare men innehåller dock lotion...
    Har provat alla dessa märken och håller mig nu enbart till pampers trots priset. Min lilla blir lätt röd men minst ofta av pampers...

• MagnusPillan
    Myror i brallan skrev 2008-09-12 12:36:20 följande:
    Coops och Huggies blir fortare blöta av kiss, de suger inte upp lika mkt som pampers eller libero.Libero har inga tillsatser iform av lotion i sina blöjor men de grynar av sig på barnets stjärt när de blir blöta... Pampers har bra passform är lite tunnare men innehåller dock lotion...Har provat alla dessa märken och håller mig nu enbart till pampers trots priset. Min lilla blir lätt röd men minst ofta av pampers...
    Håller med om att pampers helt klart är dom bästa tycker dock inte priset skiljer så mycket, här kostar pampers 89:- på billigaste stället. Helt ok tycker jag!
  • Tandborste

Köp pampers! Har en dotter på 6v så vi har hunnit testa en del
    märken.

Huggies suger dåligt upp kisset, blöjan läcker lätt på sidorna och blir fort kall av kisset när det kallnar.

Libero är sååå stela och tjocka blöjor, klumpiga! Men suger dock bra! Läcker aldrig.

Sen har vi pampers som vi alltid köper nu! Suger bra och är lagom tjocka. Läcker aldrig

• annki72

alla blöjor funkar olika på olika barn, den som är bra på mitt barn kan vara super dåligt på ett annat barn.

ända sättet att hitta en bra blöja för sitt barn är att prova sig fram.

Vi har haft Huggies till vår dotter sen hon föddes, men nu när hon är 13 mån funkar inte huggies längre, så nu måste vi testa nya sorter

• sofanda

Här har vi provat alla möjliga sorters blöjor och kommit fram till att för oss fungerar

Libero och Huggies

Pampers och de övriga funkarde inte alls! Antingen luktade de apa när barnen kissade, läckte eller gav utslag.

Men som andra redan skrivit så är det bästa att prova sig fram...

Mina barn är mitt allt!
  • envis som få

huggies är jätte bra!
    Vi använde dom ett tag till lillen.
    Mjuka och sköna och håller tätt!

Nu använder vi dock bara Libero. Har testat Coops= skräp, Willys= hårda och dåliga, Pampers= dåligpassform... Men man får prova sig fram vad som passat ens barn egna lilla rumpa och rutiner då det är så olika.

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨ ¨*:?. ♥ Mamma till lill prinsen född dec 2007 & Lillis BF 30/3 2009 ♥ .?:*¨¨*:?.&
  • Haraaz

Har använt pampers och huggies, båda två är jättebra tycker jag, läcker inte och sitter bra.

• Koocachoo

Blöjor sitter olika bra på olika barn. Det går inte att säga att dom blöjorna är bättre än dom andra utan det får man prova sig fram till på sitt barn.

• fiamalm

Vi har haft både huggies, pampers och libero. Libero var sämst, läckte som ett såll, passase helt enkelt inte min kille, sen hade vi huggies, det var bra, sen köpte vi pampers och har det ännu men det är väl bara för att jag alltid får en massa rabattkuponger på de så då blir de billigare än huggies.

Men som sagt, prova dig fram.

Svar på tråden Huggies blöjor?