mini2007 skrev 2008-11-23 02:32:40 följande:
Har jobbat för ski star i Åre, och det är helt ok att hyra skidor, pjäxor, hjälm till två-åringar. Många som gör det, och tycker barnet inte att det är kul så får man lämna tillbaka i förtid och får pengarna tillbaka (för outnyttjad tid) utan tjafs. Man märker på barnen om dom inte vill. Ett tips är att sätta på pjäxorna ett tag innan skidorna så att barnet vänjer sig gradvis. I Björnen har dom oftast mest barnutrustning (men oxå flest barnfamiljer!) så har man möjlighet kan man hyra där och lämna tillbaka på vilken ski star uthyrning man vill. I tex Tegefjäll har de kanske inte de allra minsta pjäxorna, och kortaste skidorna.Det här behöver jag säkert inte säga, men jag gör det ändå, hoppas att du inte tar illa upp...Tänk på köldeffekten!!!! Små barn säger ju inte till om de fryser, och när det blåser sjunker temperaturen med flera grader. Sett allt för många små med köldfläckar på kinderna, men med stora leenden, så föräldrarna märker inte att det är för kallt.Ha det nu så jätteskönt, jag är galet avis, ska du veta :O) själv har jag flyttat till skåneland så jag saknar backarna sååå!
Ne det är med kylan är lite trixigt . Man får vara ute kortare stunder sen hem och värma sig ... hade en sådan där sak som går över kinderna förra året och ska skaffa en sådan tills i år också, behövs ju än mer detta året : )
Vi ska bo i björnen så det blir ju perfekt då. Brukar bo inne i Åre men kände att björnen var bättre nu när hon är i den åldern hon är. Inte så mycket trafik där och mycket för barna ! Längtar som bara den. Blir ju aldrig något ordentlig vinter här nere numer så man ser ju fram emot veckorna i fjällen extra mycket nu! Hoppas verkligen att hon gillar att åka , annars får det bli pulka för hela slanten detta år !