• Anonym (förvirrad)

någon som vet va som gäller högkostnadkortet?alla ger olika besked till mig

Hej!

Jag har kommit upp i 1200kr för läkarbesök på ca 2månader fick reda igår (surfade på nätet) och tydligen finns de högkostnadskort att de ska vara gratis efter 900kr
    idag va jag hos läkaren och de va ju helt snuriga där kunde inte få stämpel från akutsjukvården så nu måste jag till akuten och få stämpel oxå och sen sa hon att sonen på 13år räknas inte me men va jag läser på nätet så ska han visst räknas med va gäller igentligen någon som vet?ska de vara så svårt att man får köra runt till alla ställen och få stämplar?
    verkar omständigt.när man väll har fått stämplarna va får man frikortrt ifrån?
    är helt yr i huvet nu

• Svar på tråden någon som vet va som gäller högkostnadkortet?alla ger olika besked till mig
  • Snorkis

På din vårdcentral kan de skriva ett frikort, du ska inte betala mer än 900 kr på ett år!

• Anonym

jag lämnade bara in kvitton som visade på att jag betalat för tidigare besök över 900 kr. Fick då ett kort.

• Fru Indosaurie

frikort får du på det stället där du är när du kommer upp i 900 kr.
    Tror även att dom flesta ställen i efterhand kan reglera och ge dig pengar tillbaks för det du har betalat över det.
    Men det är väl personligt? menar du att dina barn skulle gå på ditt frikort? det vet jag inte, har själv inga stora barn..

Opinions are like assholes. Everybody has one. nakenfis.se
  • Anonym

jag tror att barnen/barnet har ett eget högkostnadskort. Alltså om du har fler än ett barn så går det på samma högkostandskort. Men du har ett eget högkostandskort.

Efter 900:- har du gratis sjukvård, har du betalat för mycket så får du själv kräva tillbaka dem pengarna.

• Pumanprinsen

Men vänta lite, barn betalar ingen läkar vård.
    Och har du betalat mer än 900kr får du inte pengar tillbaka.

• Thuva03

900kr sedan gratis. Alla barn i familjen går på samma kort. Varje vuxen har sitt eget. Så har jag fattat det. Men när jag gick barn när jag va precis fyllda 18 så gjorde dom fel på Lass så vi fick gå på samma kort i helt år. Billigt och bra!!!

Ungmamma till Världens Bästa THUVA!!
  • Krabbolina
    Pumanprinsen skrev 2008-09-12 12:59:25 följande:
    Men vänta lite, barn betalar ingen läkar vård.Och har du betalat mer än 900kr får du inte pengar tillbaka.
    jo man får pengar tillbaka men du får själv kräva tillbaka dem på det ställe där de har tagit för mycket pengar.
  • anna apelsin

För mig kunde de se i datorn och skriva i i efterhand.
    Men ditt barn går väl gratis ändå, upp till 18 eller?

• Thuva03
    Pumanprinsen skrev 2008-09-12 12:59:25 följande:
    Men vänta lite, barn betalar ingen läkar vård.Och har du betalat mer än 900kr får du inte pengar tillbaka.
    Jo barn betalar läkarvård. Det är olika ifrån kommun till kommun. Här på ön så betalar barna halva priset.
    Ungmamma till Världens Bästa THUVA!!
Svar på tråden någon som vet va som gäller högkostnadkortet?alla ger olika besked till mig