• Lilla Smilla

Spa-weekend i Jönköping?

Jag funderar på att överraska min man med en spa-weekend. Jag hittade två spa-paket i Jönköping och undrar om det är någon som känner till dessa hotell och spa?

* Clarion Collection Hotel Victoria
    * Scandic Portalen Jönköping
    * Atlantis SPA

Har ni bott på eller vet nåt om något av dessa hotell eller varit på detta spa så skriv gärna och säg vad ni tyckte om det.

Tack!
    /Sara

• Svar på tråden Spa-weekend i Jönköping?
  • hhönan

Har aldrig varit på något av det, bor däremot i jkpg. Jag tycker scandic paketet verkar bäst. Atlantis har ju en ganska stor spaanläggning, det har väl inte Hotell victoria??

• Marie IE B

Kolla också www.hudoteket.se. De har weekendpaket i samarbete med Stora hotellet.
    Annars har jag bara erfarenhet av Atlantis och där är bra. Om man bor på hotell Victoria så är det nog till Atlantis man får gå eller ?

• Lilla Smilla

Ska absolut kika på hudoteket! Tack för tipset!

Båda paketen gäller spa på Atlantis. Se länk: www.atlantis-spa.com/Jonkoping/SWeek.asp

Finns fördelar med båda hotellens paket, så jag tycker att det är svårt att veta vilket man ska ta. Vore jättebra om någon med positiv eller negativ erfarenhet kunde skriva nåt om hotellen, så kanske det blir lättare att välja!

• bussfru

Och Scandic har även ett hotell Vägg vägg med badet oxå...

• Lilla Smilla

8Tack för alla svar!

Eftersom jag själv har så svårt att bestämma mig, så gav jag min man ett hemmagjort "presentkort" när han fyllde år. Där hade jag skrivit att presentkortet gällde en spa-weekend i Jönköping, men att han själv får välja vilket hotell han vill att vi ska bo på, vilken behandling han vill ha osv. Han blev jätteglad över att vi får en helg för oss själva och att jag redan ordnat barnvakt.

Jag tror att det lutar åt att han väljer Victoria. Där får man mest för pengarna. (En natt i dubbelrum, inträde på Atlantis + en behandling, buffé med varmrätt, fika mm för 869kr/person) Dessutom tyckte han att det lät väldigt bra att man kunde lägga till lite pengar och få ett rum med eget bubbelbad. Men vi får väl se vad det blir. Jag har sagt att han får ta god tid på sig att välja, så att han inte ångrar sig. Skönt i alla fall att jag (med extrem beslutsångest) slipper göra valet!

Svar på tråden Spa-weekend i Jönköping?