• Anonym

Sneda tänder. Någon som vet?

Lyxproblem, men jag mår dåligt på grund av en tand som sticker ut.
    Min tandläkare tror att mitt utseende förstörs om jag skulle fixa tanden, men det håller inte jag med om. Jag tror dock att hon trodde att jag ville fixa ALLA tänder, så de blir fotomodellsjämna, (som min pojkvän har, orättvist) men det känner jag inte att jag behöver.

Tyvärr tror jag att jag måste dra ut någon tand för att kunna rätta till den här, och med tyvärr menar jag att jag är extremt smärtkänslig plus att jag mår illa när jag är nervös, så ja, ska man vara fin får man lida pin, passar verkligen här.

Grejen är att jag vägrar tandställning. Jag är snart 30 och då har jag helt enkelt inte en räls. Om jag får välja mellan det och den sneda tanden, väljer jag tyvärr tanden.
    Jag har hört att det ska finnas genomskinliga tandställningar eller tandställningar man sätter bakom som inte syns. Är det någon som vet något mer om detta? Vad det kan kosta? Hur länge man får ha den osv. Vill veta allt!
    Hur tror ni att en behandlig skulle kunna se ut om man har en utstående tand som inte får plats och som man vill trycka in? Är tandställning enda alternativet?
    Såg någonstans att någon hade tipsat om Hans Westergren. Någon som vet något om honom?

Förlåt att det blev så långt.

• Svar på tråden Sneda tänder. Någon som vet?
  • Anonym

Jag har också två sneda framtänder (dracula)som jag aldrig fått hjälp med. Jag är +35år men skulle ändå vilja göra något. Det ser inte snyggt ut. Jag har tyvärr inget svar på din fråga men hoppas att någon annan svarar.

• Ylle

ta inte genomskinlig tandställning, det hade jag och den (eller snarare gummibanden man fäster med) blev missfärgad så det såg skitäckligt ut... såg att det fanns räls att sätta på insidan, men alla reglerare är inte så haj på det, dessutom kan det skava mot tungan och är lite dyrare. jag betalade 10 000 per käke för min vanliga räls.

• Anonym

jag hade tandställning som vuxen och ångrar det inte... fick dra ut 4 tänder men det var det värt. jag saknar dem inte och det är lättare att rengöra jämna tänder. känns jättebra att ha jämna tänder både vad gäller utseende och välbefinnande. många människor går runt med spänningshuvudvärk t.ex pga ojämna tänder. har man ett dåligt bett så känns det itne bra. jag hade ofta spänningshuvudvärk. du har antagligen väldigt täta tänder, alltså trångt bett och därför står en tand ut, för den får lixom inte plats... varför inte skaffa tandställning? finns tandställningar som är osynliga och tandställningar som sätts på insidan av munnen. ingen behöver veta att du har tandställning.

• Anonym

Jag har oxå snea tänder, men när jag var hos tandläkaren så visade hon mig en bild på Björn Skifs och jämförde våra tänder. Men hallå...jag är tjej och vill inte se ut som han
    Hursomhelst så har jag vant mig och tänker inte på det längre.

• Anonym

Tack för alla svar!

Jo, som jag skrev har jag funderat på genomskinlig tandställning, men nu var det ju en tjej här som sa att den blev missfärgad och såg äcklig ut, så det lät ju mindre bra.
    Tack för att du skrev det förresten ylle, är tacksam för alla erfarenheter och tips. Snällt att jag fick några länkar också. Får jag fråga vem du gick till eftersom du inte var nöjd?

Jag har täta tänder, det stämmer. kan ju vara både bra och dåligt.
    Önskar att det fanns ett enklare sätt att fixa tanden. Skit också! EN enda tand liksom.

tack för tipset om Kent Nyman. Har kollat hemsidan tidigare, men tycker den ser så "gammal" ut. Tycker det är svårt att veta om något är seriöst eller inte. Har du själv erfarenhet av honom?

Hihi, björn Skifs. Nej, som tjej vill man ju inte se ut som honom,d et håller jag med om.
    Skönt att du har vant dig. Önskar att jag också gjorde det, men jag mår bara mer och mer dåligt av det. Ler nästan aldrig när jag är bland folk.

Skulle jag ha en tandställning som syntes skulle jag må dåligt av det också. Det är ju itne så att den bara sitter i en månad, (eller hur?) den ska ju sitta där i några år och tyvärr klarar jag inte det. Det är som att välja mellan pest och kolera.

• Trulakula

Jag åkte till Polen för att fixa tänderna, för en skitsumma. Maila mig så kan du få kontakter .....

• Anonym

Tack Trulakula, men tyvärr vill jag inte resa för att fixa tänderna, men soms agt, tack ändå!

Emma

Det där lät ju kanon!
    Tittade lite på hemsidan, men såg ingenting om tid. Vet du hur länge din kompis fick ha den?
    Tyvärr är det ju dyrt, så nu ska jag spela Lotto, Bingolotto och skrapa lotter som bara den.
    Nej, jag visste att det skulle vara dyrt att fixa tanden på annat sätt än taditionellt, men nu vet jag lite mer i alla fall, tack!

• Emma w S

TS
    Jag tror han hade sin i nio månader.
    Men det beror på vilket fel man har.
    Om du inte behöver dra ut nån tand så kan det gå fortare.

• Anonym

Emma w S skrev 2008-09-14 14:20:42 följande:

TSJag tror han hade sin i nio månader.Men det beror på vilket fel man har.Om du inte behöver dra ut nån tand så kan det gå fortare.
    Tack för svaret Emma!

Kollade lite på Youtube också, det var någon reklam för det och där stod det att man brukar ha den i ett år, så förhoppningsvis ligger det runt den tiden.
  • DanielJohansson
    Anonym (smile) skrev 2008-09-12 19:35:48 följande:
    Kolla in denna sida www.kentnyman.se om du vill fixa till utan tandställning...
    Gå inte till Kent Nyman Han förstorde min tjejs tänder plus att hon är extremt missnöjd med hur dom ser ut. Hon ångrar sig varje dag.
Svar på tråden Sneda tänder. Någon som vet?