• tov

tecken på att man väntar tvillingar?

tecken på att man väntar tvillingar?
    någon som vet?

• Svar på tråden tecken på att man väntar tvillingar?
  • strojes

När jag väntade tvillingar så var jag väldigt trött (mycket tröttare än när jag väntade ett barn), kunde sova ett par-tre timmar på dagen utan några som helst problem att sova sedan på natten och det gällde hela graviditeten. Magen blev mycket större också och syntes tidigt, redan i v8 började jag med mammabyxor! Sen låg jag 4-5 veckor före enlingsmagen i sf-måttet. Halsbränna hade jag mycket mer när jag väntade tvillingar och jag mådde mer illa också (kräktes mer än när jag väntade en).

• Piastowska

Som förstföderska och blivande tvillingmamma har jag ingen tidigare gravidiet att jämföra med - men jag vet att folk i min närhet sa att det syntes lätt redan i vecka 8. Man blir tydligen större tidigare och de skvallrades redan då av kollegorna på jobb att jag väntade tvillingar.

• MiHi

Jag hade inga tecken på att det va två där inne, fick veta på ul i v 18 när jag väntade mina. Mådde mer illa däremot, hela graviditeten nästan.

• tov
    MiHi skrev 2008-09-13 13:26:40 följande:
    Jag hade inga tecken på att det va två där inne, fick veta på ul i v 18 när jag väntade mina. Mådde mer illa däremot, hela graviditeten nästan.
    okej.
Svar på tråden tecken på att man väntar tvillingar?