• Anonym (nr 2!!!)

Illamående v.4!!!!

Hej!

Har precis testa positivt så nu väntar vi ett syskon till dottern!

MEN, jag börjar redan må illa *blärk* främst på kvällen! är i vecka 4 bara!

Förra gången kom det i vecka 7 och höll i till vecka 16. Fick då käka lergigan och det funkade.

Hur har det varit för er andra när kom illamåendet?

Är det inte tidigt att börja med piller, om det ska hålla ett tag?...*funderar*
    Kanske jag kan testa prostafen, fast de hjälpte inte mycket förra gången....

• Svar på tråden Illamående v.4!!!!
  • Anonym

inget illamående , men däremot migrän hela tiden typ =(

• Ankissen

Denna andra gång har jag mått illa från allra första början och jag testade + i 3+3... Är i v. 10 nu och mår fortfarande blä, främst på kvällen.

Mamma till världens sötaste Elliot
  • Perry the Platypus

Tipsar om Primperan - de fungerade bättre än Lergigan på mig.

♥ (¯`°?.¸ ღ♥ (¯`°?.¸ ღ♥ Kom inte närmare. ♥ღ¸.?°¯) ♥ღ¸.?°¯) ♥
  • tusse74

Jag började må illa och var yr från v.5-6 och ända in i v.38. Elias är född i v.39, så det var en jobbig graviditet.

Jag fick också lergigan, men dom var jobbiga att ta tycker jag. Till slut tog jag bara dagen som den kom och lät bli alla piller. Prostafen gjorde ingen nytta för mig.

Hoppas att du får må bättre snart. Det är inte roligt att må illa. Lycka till med bebisen.

• Anonym (nr 2!!!)
    Perry the Platypus skrev 2008-09-12 21:30:54 följande:
    Tack för tipset!

ska komma ihåg det om det andra inte hjälper!
  • Perry the Platypus
    Perry the Platypus skrev 2008-09-12 21:30:54 följande:
    De finns som suppositorier (stolpiller) - min räddning eftersom jag inte kunde behålla något utan bara kräktes.
  • Anonym (nr 2!!!)

a

Perry the Platypus skrev 2008-09-12 21:34:35 följande:
    De finns som suppositorier (stolpiller) - min räddning eftersom jag inte kunde behålla något utan bara kräktes.
    aha, jag spydde inget förra gången men var totalt handlingsförlamad av illamåendet plus att jag har fobi för just illamående och att spy så jag vet helt förstörd!
  • Perry the Platypus
    Anonym (nr 2!!!) skrev 2008-09-12 21:39:49 följande:
    aaha, jag spydde inget förra gången men var totalt handlingsförlamad av illamåendet plus att jag har fobi för just illamående och att spy så jag vet helt förstörd!
    Förstår dig till fullo. Jag kräktes mellan v 6 och 26 och klappade ihop totalt. När jag råkade bli med barn igen trots dagen efter-piller så fick jag sån ångest av illamåendet att jag valde att abortera. Jag klarar inte att gå igenom en sån grav. till.
  • Anonym (nr 2!!!)
    Perry the Platypus skrev 2008-09-12 21:43:12 följande:
    Förstår dig till fullo. Jag kräktes mellan v 6 och 26 och klappade ihop totalt. När jag råkade bli med barn igen trots dagen efter-piller så fick jag sån ångest av illamåendet att jag valde att abortera. Jag klarar inte att gå igenom en sån grav. till.
    ja är det nåt jag velar inför så är det just graviditetsillamåendet annars ser jag fram emot allt!
  • Perry the Platypus

Önskar dig all lycka!!

Svar på tråden Illamående v.4!!!!