• Lillstrumpa  78

Ang att ändra SMS signal på Samsung Z400... snälla kan nån hjälpa mig??!!

Jag hoppas jag lagt detta i rätt forum.. fanns inget som hade m telefoni o göra mer än teknik.

Jag har en mobil.. Samsung Z400. Har i en mapp i röstmemo bland ljud en signal som jag skulle vilja använda som sms signal. Är det någon som vet hur man kan ändra SMS ton i mobilen?? jag har inte en aning och är inte så jättehaj på det här. Hoppas nån där ute kan mer än jag o kan hjälpa mig o få till d m meddelande signalen. Har provat o kolla på olika ställen i mob men d går inte o hitta nåt ställe som väljer just SMS signa.

Hoppas på hjälp snabbt.
    Tack.

• Svar på tråden Ang att ändra SMS signal på Samsung Z400... snälla kan nån hjälpa mig??!!
  • Nyfiken gul

har ingen samsung men det brukar vara ungefär samma i dom flesta mobiler...

ta fram den signal du vill ha -  sen trycker du på "välj" eller liknande alternativ - då kommer en lista upp på vad man vill göra med den signalen. Brukar vara typ skicka som sms, MMS, spela upp osv.. o där kan man också välja att använda som ringsingnal och liknande.

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Lillstrumpa  78

Ja det går att använda som ringsignal.. men jag vill ha den som en signal när jag får SMS.

• Nyfiken gul

om du går in under inställningar då där alla signaler finns - du kan inte hämta den då via något galleri eller nåt? Typ som när man hämtar foton för att mms:a?

jag kan välja mitt minneskort när jag går in under ringsignaler o hämta låtar tex o använda som sms-signal.

• Lillstrumpa  78

jag kan inte ens hitta var man går in under ringsignaler typ.. har försökt m allt.. verkar så jävla omöjligt ju.. jag är irriterad.. vet att d brukar vara så ju i de flesta mobiler..

• Nyfiken gul

har du tittat under inställningar - signaler?  Kanske något som heter profil?

• Nyfiken gul

verktyg kanske det kan heta?

• Lillstrumpa  78

NU vet jag hur jag gör.. om den legat där den ska.. men den har hamnat under röstmemo nu ju... fuck fuck fuck.. o jag kan inte få den därifrån. När jag går den där vägen för o hämta så finns d inga röstmemon.. den finns i ljud mappen. Men d går inte o komma åt den.

• Lillstrumpa  78

fattar inte.. när jag går in under filhanteraren o kollar i listan m ringsignaler o så då finns den med där.. men när jag går via profiler för o välja den som sms signal då finns den inte där längre...

• Lillstrumpa  78

Kopierar och lägger i en speciell mapp i telefonen.. men när jag bläddrar mig fram dit så finns det inget i mappen ju.. trots att d finns när jag kollar genom filhanteraren som jag sa.. aaaahh jag blir galen av det här...

• Lillstrumpa  78

Var o kollade på jamba.se o då står d: Vissa mobiltelefonmodeller (T.ex. Samsung, SonyEricsson, Motorola och LG) erbjuder inte möjligheten att välja ett Funsound som en SMS-signal. Så jag antar att det är därför d inte går att hitta den sen.. för man inte kan välja nåt annat ljud som sms signal.

Svar på tråden Ang att ändra SMS signal på Samsung Z400... snälla kan nån hjälpa mig??!!