Smakportioner i iskuber?!
Är det i vanliga iskubsformar man ska lägga purén i, menar man? Utan lock?! Eller hur menar man med dess iskuber?
Är det i vanliga iskubsformar man ska lägga purén i, menar man? Utan lock?! Eller hur menar man med dess iskuber?
Jag frös dem så, utan lock, och lade sedan över dem i en burk med lock.
Jag fattar inte heller varför man ska göra mat och frysa in... Jag tänker så här; antingen gör jag fräsch och färsk mat till barnet eller om jag har ont om tid så ger jag burkmat istället.
Ja man fryser dem i en iskubslåda och sen när de är frysta så tar man ur dem och lägger i en plastpåse.
Ja, vanliga iskuber Det gjorde åtminstone jag och vet flera bekanta som gjort samma. Använde IKEA's formar, typ hjärtan och stjärnor
Jag la i vanliga iskubsformer, utan lock. När det sedan var fryst "tömde" jag formerna och la "iskuberna" i en vanlig plastpåse med påsklämma.
Okej tack för era svar! Nu fattar jag hur man brukar göra.
Har hittills använt gamla burkmats-burkar o fryst in i plus använt sånna små (30ml) burkar från Tupperware... Men behöver nåt mer om jag ska förbereda olika smakportioner.
Jag fryser in mat i vanliga iskubslådor i en plastpåse. När maten fryst bryter jag loss bitarna och tar ut iskubslådan och låter maten ligga kvar i plastpåsen. (Annars måste man ju ha tio tusen iskubslådor, som dessutom tar alldeles för mycket plats).
Jättesmidigt att bara ta fram ett gäng bitar och tina i micron. Super!
de låter ju oxå jätte bra,, speciellt när dom äter mer,, men nu när min lilla äter bara en åt gången så va dom burkarna bra att värma i då håller maten sig varm medans man matar,,
Jag frös länge i iskuber, perfekt att ta fram olika sorters grönsaker när bebisen är lite större och äter mer. Går ju att variera länge då... Nu när hon äter mer fryser vi ibland i bullformar när alla småburkar är fyllda. Blir så bra så bra!