• kajsaliten

bredare höfter efter förlossningen??

jag blev mamma för 2 v sedan, o jag undrar lite över detta med kroppens förändringar... gick upp 10-12 kg under graviditeten, hade tur för magen blev nästan platt på en gång efter förlossningen. har visserligen lös hud kvar, men inte så mycket fett. det konstiga är dock höfterna...har provat mina kläder, o det är helt omöjligt att få dom över rumpan! har bara 5-6 kg att gå ner, det känns inte som att det är direkt fett som är i vägen vid höfterna utan som om själva höftbenen som blivit bredare - kan det stämma??

• Svar på tråden bredare höfter efter förlossningen??
  • Kattmat

Jag har samma problem! Antingen så är min röv fet i smyg, eller så har jag bredare höfter nu än innan graviditeten. Och det har ändå gått 2 månader sen förlossningen, varken jeans eller bälten passar. Skittrist :(

• soffanimalmö

Mina höfter är också bredare nu än innan, kommer inte i några av mina gamla byxor. Sonen kom för 5 månader sen med kejsarsnitt och jag har 3 kg kvar att gå ner. Min syster är också hon bredare nu än innan så tyvärr är det nog kroppen som ändrats hos oss, men det är vackert med lite kurvor:)

• minimou

Låter precis som det var för mig. Höftbenen var mycket bredare några månader, så jag fick köpa nya byxor o kjolar trots att jag annars inte var så mycket större. Men nu 7 månader senare är höfterna tillbaka igen.

• cruZZe

Det är alltså därför jag finner mogna kvinnor läckrare än de yngre

• prinzessa

samma problem här jeansen kommer knappt över låren snart fyra månader efteråt, men har också fem kilo kvar...

• kajsaliten

vad skönt att höra att man inte är ensam om detta! faktiskt jättekonstig känsla tycker jag...känner mej smal när jag är naken, magen är platt ju!

cruZZe skrev 2008-09-13 17:32:59 följande:
    Det är alltså därför jag finner mogna kvinnor läckrare än de yngre
    TACK för komplimangen! den värmde!!
  • Longwayhome

Ah...jag födde för 5 veckor sen men kommer i jeansen MEEEEEEN de sitter ta mig fan inte snyggt nej. Lufsiga i benen och sitter åt över höfterna som om nån målat dit dem. Eh....ja det blir väl bättre.
    Eller så är arslet med i nån slags tävling om bästa lagårdsdörrlookalike. 

Snygg tvåbarnsmor helt enkelt
  • cruZZe

Var så god, men det vara bara ren fakta och jag fick nu eventuellt reda på varför jag tycker kvinnor är så mycket läckrare än flickor

kajsaliten skrev 2008-09-13 17:41:42 följande:
    vad skönt att höra att man inte är ensam om detta! faktiskt jättekonstig känsla tycker jag...känner mej smal när jag är naken, magen är platt ju!
    TACK för komplimangen! den värmde!!
  • Meria

Det tog ett tag för min höft att dra sig tillbaka helt. Även om kilona försvann relativt fort kom jag inte i mina gamla jeans förrns 4-5 månader efter förlossningen. Visst kan de bli lite bredare, men de kan också dra ihop sig mer än de gjort nu på bara futtiga 2 veckor

Grattis till den lilla!

♥ Loke -06 & Lillebror v.28 ♥
  • kajsaliten
    Meria skrev 2008-09-13 17:47:27 följande:
    Det tog ett tag för min höft att dra sig tillbaka helt. Även om kilona försvann relativt fort kom jag inte i mina gamla jeans förrns 4-5 månader efter förlossningen. Visst kan de bli lite bredare, men de kan också dra ihop sig mer än de gjort nu på bara futtiga 2 veckor Grattis till den lilla!
    tack! vet du om det är nåt man kan göra för att få dom att "dra ihop sej"?
Svar på tråden bredare höfter efter förlossningen??