• Thalis

Har ni sett någon bebis med blåsvarta ögon?

Idag höll på att titta igenom de bilder vi tog på sonen under hans första levnadsmånad och då märkte jag något jag glömt bort.

Han hade jättestora svarta ögon, som ser lite freakiga ut.
    Hade er/era bebisar också sådana ögon, eller har ni sett det förr?

Sköt ditt eget,så slipper du rynkor
  • Svar på tråden Har ni sett någon bebis med blåsvarta ögon?
  • Fiafiber

Japp. Min son hade likadana, såg ut som olja i havet ungefär.
    Blev väl bruna efter ett halvår eller nåt.

Dottern har inte lika mörka. Vet inte riktigt vilken färg det blir

♥♥Mamma till Kalle 041019 & Ebba 080418♥♥
  • Thalis
    Fiafiber skrev 2008-09-13 18:01:55 följande:
    Japp. Min son hade likadana, såg ut som olja i havet ungefär.Blev väl bruna efter ett halvår eller nåt.Dottern har inte lika mörka. Vet inte riktigt vilken färg det blir
    Spännande!!
    Hur bruna blev dom?
    Alltså jag har aldrig sett så mörka ögon förr, och nu när jag såg en bild på sonen så sa både maken och jag:Freaky !!
  • zophiahliten

Min son hade kolsvarta ögon när han var nyfödd.. Men efter några månader blev de ljusare och nu, snart ett halvår gammal har han jäääättefina blå ögon =)

• Thalis
    zophiahliten skrev 2008-09-13 18:09:01 följande:
    Min son hade kolsvarta ögon när han var nyfödd.. Men efter några månader blev de ljusare och nu, snart ett halvår gammal har han jäääättefina blå ögon =)
    Min son har också blå ögon, och han blir 7 månader om 12 dagar.
    Trodde att de svarta ögonen var en indikation på att de kanske skulle bli bruna efter Fiafibers inlägg.
  • Fiafiber
    Thalis skrev 2008-09-13 18:17:51 följande:
    Min son har också blå ögon, och han blir 7 månader om 12 dagar.Trodde att de svarta ögonen var en indikation på att de kanske skulle bli bruna efter Fiafibers inlägg.
    Trodde jag med
    Trodde blåa ögon var blåa från födseln...
    Kalles bruna färg är nog hasselnötsbrun skulle jag tippa. Ebbas blir nog blå ändå...
    ♥♥Mamma till Kalle 041019 & Ebba 080418♥♥
  • Thalis
    Fiafiber skrev 2008-09-13 18:43:38 följande:
    Trodde jag med Trodde blåa ögon var blåa från födseln...Kalles bruna färg är nog hasselnötsbrun skulle jag tippa. Ebbas blir nog blå ändå...

Fast jag tror att ögonen var blå men väldigt mörkblå...att de ser nästan svarta ut.

Så mörka var dom när sonen föddes.

mums mat.jpg

Nu är dom så här blå.
    Lo mas lindo.jpg

tittar på tecknat via datorn.jpg

• helge74

Två av mina barn hade riktigt mörka blåsvarta ögon när de var nyfödda... idag har de mörkbruna ögon!!!

• Thalis
    helge74 skrev 2008-09-13 19:39:53 följande:
    Två av mina barn hade riktigt mörka blåsvarta ögon när de var nyfödda... idag har de mörkbruna ögon!!!
    När blev dom mörkbruna?
    Jag äslkar som ni kanske förstått att prata om ögonfärg
  • helge74

de blev nog riktigt mörkbruna redan vid 3-4 mån har jag för mig... en fick dessutom mörkrött hår och den andra blev blond i kallufsen

sen har jag en tredje med ljust rött hår och klarblåa ögon

Alla med samma karl - så vi fick en härlig mix:)

• Thalis
    helge74 skrev 2008-09-13 19:45:24 följande:
    de blev nog riktigt mörkbruna redan vid 3-4 mån har jag för mig... en fick dessutom mörkrött hår och den andra blev blond i kallufsensen har jag en tredje med ljust rött hår och klarblåa ögon Alla med samma karl - så vi fick en härlig mix:)
    Härligt!!!
    Alltså att det kan bli så!
    Snacka om att genetiken faktiskt är något av ett litet mysterium
Svar på tråden Har ni sett någon bebis med blåsvarta ögon?