• Anonym (dotter)

Pappa pratar sex!

Hej
    jag har ett problem med min pappa, han har haft hjärnstroke flera ggr. Jag vet att han är "sjuk" men han pratar sex med mej, med min dotter (hon är 15 år) Det är jobbigt, jag ser hur han tittar, ja min dotter vägrar numer följa med till honom längre. Fullt förståeligt. Vad ska jag ta mej till, vill ju ha en relation med min pappa men jag kan inte tillåta honom prata som han gör. Jag tar inte med mej barnen längre o han frågar ju då efter dom. Han blir ledsen när dom inte vill träffa honom o han kan inte rå för hur hans hjärna är men det hjälper ju inte mej, jag kan inte utsätta mina barn för det iaf. Jag själv tycker det känns hemskt när min pappa ger mej skamliga förslag han som hatar incest o pedofiler osv... Någon som kan hjälpa mej... Det är tungt!

• Svar på tråden Pappa pratar sex!
  • fruis

Tyvärr har jag inga råd men jag har hört talas om fenomenet tidigare. Jag förstår att det är enormt jobbigt för dig.

Finns det inte någon strokeförening med anhörigstöd som du kan kontakta? Det finns säkert någon där som haft samma problem.

• Anonym (dotter)

Nej inte här där jag bor... Kanske finns det på internet? Vi är fem syskon men det är bara jag som har kontakt med pappa, dom andra orkar inte, vilket gör pressen större på mej. Kan ju inte lämna honom oxå...

• Tezz72

Hur var din och pappas relation innan han blev sjuk? Min pappa har också drabbats av stroke, så jag frågar i all välmening. Min pappa blev väldigt elak mot mig, kallade mig h*ra och skrek åt mig. Jag sa till honom jag vet att du är sjuk, menkallar du mig för h*ra eller bara skriker åt mig en gång till, då kommer jag inte och hälsar på något mer..

• Anonym (dotter)

Jag är/var pappas flicka, flyttade med honom när min föräldrar skildes. Jag har sagt till honom, HALLÅÅÅ jag är din dotter, men han bara skrattar o tycker att det är den mest naturligaste sak i världen...Hur reagerade din pappa när du sa så? Kan han hejda sej?

• JanHelge

Om dottern är 15 år och inte växt upp i ett syretält så borde hon väl kunna förstå och även klara av att umgås med son morfar trots hans sjukdom. Om det var mindre barn, ej tonåring, kanske man ska hålla dom borta från honom om dom inte är väldigt mogna för sin ålder.

• Nenne 71

Har din pappa någon träning eller går hos någon läkare? Be dessa om hjälp iså fall hur ni ska göra.
    Lycka till!

• fruis
    JanHelge skrev 2008-09-13 18:16:42 följande:
    Om dottern är 15 år och inte växt upp i ett syretält så borde hon väl kunna förstå och även klara av att umgås med son morfar trots hans sjukdom. Om det var mindre barn, ej tonåring, kanske man ska hålla dom borta från honom om dom inte är väldigt mogna för sin ålder.
    Men en femtonåring är inte mogen att utsättas för sexuella trakassaserier vilket det här är, om än orsakat av en hjärnsjukdom. Jag skulle aldrig utsätta mitt barn för det! Även om hon kan förstå varför är det ju lika obehagligt för det.
  • Tezz72

Han trodde mig inte och bara skrattade...
    Min pappa sa samma sak nästa gång jag kom också. Då sa jag att jag kommer inte att komma till dig förrän du inser att du har sårat mig med dina ord och skrikandet. Det tog 14 dar innan han ringde och frågade om jag skulle komma och bad om ursäkt för sitt sätt mot mig. Och jag var den ända som sa ifrån också.. Jag tolerar inte vad som helst, fast att det kommer från min pappa.
    Anonym (dotter) skrev 2008-09-13 18:16:35 följande:

Jag är/var pappas flicka, flyttade med honom när min föräldrar skildes. Jag har sagt till honom, HALLÅÅÅ jag är din dotter, men han bara skrattar o tycker att det är den mest naturligaste sak i världen...Hur reagerade din pappa när du sa så? Kan han hejda sej?
  • Anonym (dotter)

Min dotter kan visst umgås med honom trots hans sjukdom, MEN om jag blir illaberörd och mina syskon slutar umgås bara för hans prat, hur tar då ett barn det? Hur ska hon förstå om inte ens jag gör det??

Nej han går inte regelbundet hos nån läkare vad jag vet...

• Fresa78

Oj vilken jobbig situation. Har inget bra råd men jag tycker du gör rätt som skonar dina barn från "upplevelsen".
    Min morfar blev psykiskt sjuk när jag var bebis och min mamma ville aldrig att jag skulle träffa honom. När jag var liten ville jag träffa honom och tog ibland upp det med mamma, man undrar ju hur en person man aldrig träffat är. Nu när jag är vuxen förstår jag att hon ville skydda mig och lider inte av att inte ha träffat honom. Svårare kanske när de redan känner sin morfar, men eftersom det inte är samma morfar är det enligt mig bäst ändå. Bättre då att minnas sin "riktiga" morfar.

• Anonym (dotter)

Ja jag har försökt prata med honom plus hans assistenter... men det går inte in. Han har haft 4 stora stroker. Kanske hans hjärna är för skadad... Tack för länken ska kolla den.,

Tezz72 skrev 2008-09-13 18:20:08 följande:
    Han trodde mig inte och bara skrattade...Min pappa sa samma sak nästa gång jag kom också. Då sa jag att jag kommer inte att komma till dig förrän du inser att du har sårat mig med dina ord och skrikandet. Det tog 14 dar innan han ringde och frågade om jag skulle komma och bad om ursäkt för sitt sätt mot mig. Och jag var den ända som sa ifrån också.. Jag tolerar inte vad som helst, fast att det kommer från min pappa.Anonym (dotter) skrev 2008-09-13 18:16:35 följande:
  • Tezz72

Ja tyvärr så är din pappas hjärna väldigt skadad efter 4 st stora stroker. Det är jobbigt tyvärr för dom blir ju helt andra personer än vad dom va som friska tvärr. Min pappa var jordens snällaste, skrek aldrig och var alltid så vänlig mot en. Men han blev aggresiv och elak efter stroken.. Men han vet att det är ingen ide att han skriker eller kallar mig för fula ord, för då kommer jag inte. Men då har min pappa bara haft 1 stor stroke.. Får jag fråga hur gamal din pappa var när han fick första och kom andra tätt på?
    Anonym (dotter) skrev 2008-09-13 18:22:28 följande:

Ja jag har försökt prata med honom plus hans assistenter... men det går inte in. Han har haft 4 stora stroker. Kanske hans hjärna är för skadad... Tack för länken ska kolla den.,
  • Anonym (dotter)

MIn pappa är eller var världens snällaste!! Åhh han älskade mej o mina barn, tog hand om oss.. Han fick sin första stroke för 15 år sen. Men den gick tillbaka jätte bra, sen gick det fem-sex år så slutade han med medicin, Pang sa det så fick han nästa, sen kom dom i rask takt. Han har oxå haft tre hjärtinfarkter. Första när han var 40. Han är 67 nu....

• enny signatur

så kalrt din dotter inte ska behöva...

jobbigt läge, jag skulle nog stå ut för egen del men förklara varför för honom

• Tezz72

Usch då. Det är så grymt, han var ju så ung när han fick det. Min pappa var 50 år när han fick sin stroke, men vi trodde att vi skulle förlora honom, han låg i koma i 3 mån. Jag lider så med dig, vet ju själv hur jobbigt det är och jag är ju den som bor närmast och jag får dåligt samvete när jag inte hinner gå till honom. Ska försöka gå dit i morgon..

Om du vill så får du inboxa mig och prata eller bara fråga..

Skickar massor av styrkekramar till dig...
    Anonym (dotter) skrev 2008-09-13 18:30:18 följande:

MIn pappa är eller var världens snällaste!! Åhh han älskade mej o mina barn, tog hand om oss.. Han fick sin första stroke för 15 år sen. Men den gick tillbaka jätte bra, sen gick det fem-sex år så slutade han med medicin, Pang sa det så fick han nästa, sen kom dom i rask takt. Han har oxå haft tre hjärtinfarkter. Första när han var 40. Han är 67 nu....
  • Anonym (dotter)

Har inb dej...

Tezz72 skrev 2008-09-13 18:35:39 följande:
    Usch då. Det är så grymt, han var ju så ung när han fick det. Min pappa var 50 år när han fick sin stroke, men vi trodde att vi skulle förlora honom, han låg i koma i 3 mån. Jag lider så med dig, vet ju själv hur jobbigt det är och jag är ju den som bor närmast och jag får dåligt samvete när jag inte hinner gå till honom. Ska försöka gå dit i morgon..Om du vill så får du inboxa mig och prata eller bara fråga..Skickar massor av styrkekramar till dig...Anonym (dotter) skrev 2008-09-13 18:30:18 följande:
Svar på tråden Pappa pratar sex!