• AnnaKD

Ögonfärg? Hur sent kan det ändras?

Min son föddes med blå/grå ögon och ett tag var de väldigt blå medan de nu har börjat att ändra sig. I vissa ljus kan man se bruna sträck i ENA ögat. Hur sent kan det ändra sig? Vad tycker ni att han har för färg? (Det finns bilder i galleriet om ni orkar). Jag har gröna/bruna och hans pappa mörkbruna....Han är nu 9 1/2 månad gammal.

• Svar på tråden Ögonfärg? Hur sent kan det ändras?
  • missteddy

min son ädrar än har ibland mörkbruna i bland grönbruna

• missteddy
    missteddy skrev 2008-09-13 23:00:49 följande:
    han är 2,5 år
  • AnnaKD
    missteddy skrev 2008-09-13 23:00:49 följande:
    Var de blåa från början? Hur gammal var han när de började ändra sig åt det gröna/bruna hållet?
  • Henna P

jag har en son på 4.5 år.. båda jag å pappan har bruna ögon pappan nästan svart.. men sonen han har typ blågröna.. föddes med blå ögon alla sa att det skulle ändra sig.. men ike.. man har ju hört att det mörka dominerar...

• Erkens mamma

Kompisens dotter hade blå tills hon var strax över 2. Då ändrade de sig och blev åt grön-bruna hållet.

• missteddy
    AnnaKD skrev 2008-09-13 23:02:56 följande:
    Var de blåa från början? Hur gammal var han när de började ändra sig åt det gröna/bruna hållet?
    han hade isblåa ögon när han var 6.7 månader hade han fortarande går blå som jag men vid 10 månader börja de bli bruna
  • meshido

här säger de att när bebisen föds med blå ögon kan de ändras till 6 månaders ålder. då kommer ögonfärgen som bebisen får. vet inte om det stämmer eftersom båda föddes med blå ögon och jag också har blå ögon och min dotter är 2 och har fortfarande blå ögon och min son blir 6 månader nu och har också blå ögon.

• AnnaKD
    Erkens mamma skrev 2008-09-13 23:06:05 följande:
    Kompisens dotter hade blå tills hon var strax över 2. Då ändrade de sig och blev åt grön-bruna hållet.
    På korten ser ju ögonen grön/bruna ut men du vet ju bäst...När blev de så?
  • konkjela

min sötis Mio hade mörkt blå skiftande nästan svarta när han föddes, nu är han 5,5 månad och hans ögon är som mörkbruna brunnar jag har blåa och pappan mörkbruna( han är adopterad från indien.

• minatre

Min yngsta har grön/blå/grå/bruna som sin pappa, de var helt blå när han föddes och hela första året. Hans skiftar lite hela tiden och det gör hans pappas med. Hans pappas skiftar färg beroende tex humör, när han druckit alkohol tex är de alltid väldigt gröna. Ibland är de nästan grå, sonens är lika dana. Så jag tror att melerade ögon skiftar lite hela livet. Annars brukar de fått sin slutgiltiga ögonfärg när de är runt året oftast.

Äldsta sonen har oxå lite melerade ögon men inte alls så mycket som yngsta och sin pappas. Vissa dagar är de helt blå, andra ser man bruna fläckar i det blåa Så de skiftar oxå lite, men han har mina blå med en eller två mindre bruna fläckar i så det är inte alls lika tydligt på honom.

• Ruggugglan

När jag var liten hade jag blå, och när jag var 8-9år började ändra sig åt det gröna hållet. Så det kan nog ändra sig ganska sent.

• marsbebis

Jag hade blå ögon fram tills dess att jag var ca 6 år, sen blev de gröna!

• Ansso

mina har ändrats hela< livet , föddes m. babyblå , blev knallbruna, nu är det gröna samt bruna, mestadels brunt ytterlager o brun innanring..Så mitt svar e hela livet ...

• AnnaKD
    Ansso skrev 2008-09-14 20:51:32 följande:
    mina har ändrats hela< livet , föddes m. babyblå , blev knallbruna, nu är det gröna samt bruna, mestadels brunt ytterlager o brun innanring..Så mitt svar e hela livet ...
    Ojdå. Haha ja den som väntar på ngt gott:). Men vad tycker du att han har för färg nu? (min son alltså)
  • Ansso

tycker de ser grå/brun/blå melerade ut Jag skulle tippa på att det kommer vara melerade fr.o.m nu

Svar på tråden Ögonfärg? Hur sent kan det ändras?