• Wenjen

Min chef "mobbar" mig

Har hamnat i en situation som jag aldrig trodde att jag skulle hamna i. På mitt jobb har vi en kvinnlig och en manlig delägare. Den kvinnliga har nu bestämt sig för att hon vill få bort mig. Jag kanske inte är jätteförvånad för hon har gjort det tidigare med andra (två tjejer har slutat p.g.a. henne) men det är så fruktansvärt jobbigt när det händer en själv.

När jag kom tillbaka från mammaledigheten slängde hon fram ett nytt avtal till mig där jag skulle börja jobba på provision (Dåliga villkor) vilket jag vägrade skriva på. Hon har frågat mig om hon ska kika efter jobb åt mig hos en kompis till henne (?????) och hon ger mig alla skitjobb hon kan hitta.

Problemet är att vi har just köpt hus och inflyttning är i februari. Då måste jag ha fast jobb med liknande lön jag har nu för annars får vi inga lån. Jag har inte talat om detta på jobbet för jag vill inte att de ska kunna använda det mot mig.

DEn manliga delägaren tycker om mig och säger att allt kommer lösa sig men jag vet att när det väl gäller så är han en riktig fegis och stoppar huvudet i sanden.

Ja, detta är bara en kortversion av allt som hänt men var bara tvungen att skriva av mig.

Jag som trodde att vi kvinnor skulle hålla ihop och inte motarbeta varandra

• Svar på tråden Min chef "mobbar" mig
  • AngelOfBerlin

Usch....vad jobbigt.....

Har du pratat med nagon pa din arbetsplats om detta?Med dina kollegor?
    Du ska inte behöva ha det sa....

• Storm07

Är du med i facket så kontakta dem så du har full kolla på dina rättigheter! Varför ville hon förändra ditt avtal?

• Olympiagirl

Usch det låter verkligen jättejobbigt. Jag ger samma tips som Storm, är du med i facket kontakta dem så att du vet dina rättigheter och känner mer råg i ryggen.

Jag har själv haft lite probolem med min anställning (haft vikariat i 3 år) och där min arbetsgivare sa att de inte per automatik kunde ge mig en fast anställning efter det att jag hade varit anställd i 3 år. Efter kontakt med facket kunde jag exakt mina rättigheter och kunde driva på så att jag fick fast. Kanske inte riktigt jämförbart i din situation....

Lycka till!

• Wenjen

Hej!

Tack för svaren! Har varit i kontakt med facket och tyvärr kan de ändra mitt avtal eftersom jag är den enda på arbetsplatsen med denna befattning. Vägrar jag kan de säga upp mig.

Anledningen till att de vill ändra mitt avtal är att hon påstår att de har dålig ekonomi men sen springer hon och köper dyra mobiltelefoner och dyra bilar på företaget. Känns som man utnyttjas för att hon ska leva i lyx.

Jag får väl försöka stå ut tills jag hittar något annat men det är sååå trist att hon ska lyckas med det hon gör.

• pejuliatra

Hur är hon att prata med? Skulle du kunna prata om detta med henne, jag menar tala om för henne hur du upplever hela situationen, eller skulle hon då vända det emot dig?

Svar på tråden Min chef "mobbar" mig